Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
843 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2020-12-13 14:33 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
730(478)(092) (12) |
Arte plastice (430) |
SM ISO690:2012 MARIAN, Ana. Portretul în interpretarea sculptoriţei Alexandra Picunov-Târţău. In: Arta , 2016, nr. 1(AV), pp. 121-128. ISSN 2345-1181. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Numărul 1(AV) / 2016 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
CZU: 730(478)(092) | ||||||
Pag. 121-128 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Până a ajunge să deţină titlul unei dintre cele mai merituoase portretiste din Republica Moldova, sculptoriţa Alexandra Picunov-Târţău (1928–2002) a parcurs o cale artistică sinuoasă şi complicată. Studiile făcute la Şcoala republicană de arte plastice I. E. Repin în clasa celebrei sculptoriţe Claudia Cobizev, şi ea o portretistă de excepţie, i-au format deprinderi profesionale. Conform tematicii, dar şi stilistic, operele sale sculpturale pot fi divizate în două grupuri: chipuri ale contemporanilor (eroi ai muncii, militari, oameni de rând) şi portretele colegilor de breaslă (pictori, sculptori, critici de artă). Anume datorită experimentelor cu imaginea în cadrul primului grup de portrete, sculptoriţa a reuşit să genereze propriul său stil. În anii ’70 devine evidentă discrepanţa dintre rigorile stilului oficial al realismului socialist şi propriile năzuinţe ale sculptoriţei. |
||||||
Cuvinte-cheie portrete ale contemporanilor, tema maternităţii şi a familiei, portretul-compoziţie, portretele colegilor de breaslă, autoportret |
||||||
|