Valorificarea sursei folclorice in procesul de cristalizare a muzicii corale românești
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
714 25
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 23:36
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
78.087.68(478+498) (1)
Muzică (1814)
SM ISO690:2012
MORARU, Emilia. Valorificarea sursei folclorice in procesul de cristalizare a muzicii corale românești. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2015, nr. 4(27), pp. 40-44. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 4(27) / 2015 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Valorificarea sursei folclorice in procesul de cristalizare a muzicii corale românești
CZU: 78.087.68(478+498)

Pag. 40-44

Moraru Emilia
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 10 ianuarie 2017


Rezumat

Muzica corală românească din a doua jumătate a secolului al XIX-lea și de la începutul secolului al XX-lea a fost edificată pe temelia artei folclorice, exprimată prin cântecul popular monodic, dansul ţărănesc și prin melodia bisericească. În paginile acestui articol, autoarea evidenţiază cele mai reprezentative creaţii de inspiraţie folclorică, semnate de compozitorii înaintași ai muzicii corale românești, care, prin efortul lor creator, au contribuit esenţial la cristalizarea genului de muzică corală din această perioadă. Astfel, în obiectivul autoarei s-au aflat creaţiile compozitorilor Alexandru Flechtenmacher, Eduard Wachmann, Eduard Caudella, Gavriil Musicescu, Gheorghe Dima, Iacob Mureșianu, Ciprian Porumbescu, Ion Vidu ș. a.

The Romanian choral music from the second half of the nineteenth century and the beginning of the twentieth century was built on the foundation of folk art, expressed through the monodic popular song, peasant dance and church music. In the pages of this article, the author highlights the most representative works of folk inspiration, signed by predecessor composers of Romanian choral music, who, through their creative eff ort, contributed essentially to the crystallization of the genre of the choral music of this period. Thus, in the author’s objective were the creations of composers Alexandru Flechtenmacher, Eduard Wachmann, Eduard Caudella, Gavriil Musicescu, Gheorghe Dima, Iacob Mureșianu, Ciprian Porumbescu, Ion Vidu and others.

Cuvinte-cheie
creaţie corală,

compozitori înaintași, cântec popular monodic, dans ţărănesc, melodie bisericească, reuniuni de muzică și cântări