Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
714 25 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-15 23:36 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
78.087.68(478+498) (1) |
Muzică (1814) |
SM ISO690:2012 MORARU, Emilia. Valorificarea sursei folclorice in procesul de cristalizare a muzicii corale românești. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2015, nr. 4(27), pp. 40-44. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 4(27) / 2015 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 78.087.68(478+498) | ||||||
Pag. 40-44 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Muzica corală românească din a doua jumătate a secolului al XIX-lea și de la începutul secolului al XX-lea a fost edificată pe temelia artei folclorice, exprimată prin cântecul popular monodic, dansul ţărănesc și prin melodia bisericească. În paginile acestui articol, autoarea evidenţiază cele mai reprezentative creaţii de inspiraţie folclorică, semnate de compozitorii înaintași ai muzicii corale românești, care, prin efortul lor creator, au contribuit esenţial la cristalizarea genului de muzică corală din această perioadă. Astfel, în obiectivul autoarei s-au aflat creaţiile compozitorilor Alexandru Flechtenmacher, Eduard Wachmann, Eduard Caudella, Gavriil Musicescu, Gheorghe Dima, Iacob Mureșianu, Ciprian Porumbescu, Ion Vidu ș. a. |
||||||
Cuvinte-cheie creaţie corală, compozitori înaintași, cântec popular monodic, dans ţărănesc, melodie bisericească, reuniuni de muzică și cântări |
||||||
|