„Missa” de Vladimir Ciolac. Aspecte componistice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1026 10
Ultima descărcare din IBN:
2022-09-13 05:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
78.071.1(478)(092) (35)
Muzică (1814)
SM ISO690:2012
NAGACEVSCHI, Elena. „Missa” de Vladimir Ciolac. Aspecte componistice. In: Arta , 2016, nr. 2(AAV), pp. 25-31. ISSN 2345-1181.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Arta
Numărul 2(AAV) / 2016 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136

„Missa” de Vladimir Ciolac. Aspecte componistice
CZU: 78.071.1(478)(092)

Pag. 25-31

Nagacevschi Elena
 
Institutul Patrimoniului Cultural al AŞM
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 3 ianuarie 2017


Rezumat

„Missa” lui Vladimir Ciolac este o creație unică în arta componistică a Republicii Moldova. Ea sintezează într-un aliaj polistilistic neoromantic tehnicile de compoziție ale epocilor diferite: postmodernistă, clasicistă, barocă și medievală. Toate elementele constitutive sunt derivate din altele. Principiile organizării intonative dictează raportarea la cea intervalică şi polifonică; acele ale organizării ritmice – la cele dinamice și arhitectonice; cele modale – la cele tonale și armonice. Toate acestea, în ansamblu, asigură echilibrul între partidele corale, solistice şi ştimele orchestrale. Componentele țesăturii polimorfe sunt obiectul celui de-al treilea discurs analitic. Rezultatul comun al eforturilor componistice, interpretative și analitice care asigură viața creației în conștiința auditivă și audiovizuală a recipienților este totalizat în articol pe segmente respective.

Vladimir Chiolak’s „Mass” is a work unique to the compositional output in the Republic of Moldova. It synthesizes into a tight polystylistic and neo-romantic alloy various compositional techniques from different eras, such as Postmodernism, Classical, Baroque, and Medieval. All of the constituent elements in the „Mass” derive from one another. Thus, the structure of intonations directly correlates with intervallic and polyphonic organization; rhythmic organization – with dynamics and form; modal organization – with tonal and harmonic structure. Together these compositional principles create a balance of the choral, solo, and orchestral parts. The components of the polymorphic texture are subject to the third research article. The results of the compositional, performing, and research work, that ensure the viability of this composition in audio and audio-visual perception of the recipients, are summed up in the corresponding sections of this article

Cuvinte-cheie
Missa, polistilistica, baroco, intervalic, ritm, arhitectorică muzicală, tonal, armonic, solistic, orchestral,

neoromantism, clasicism, renaştere, evul mediu, intonaţie, polifonie, dinamică, coral,

postmodernism,

modal