Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
2124 297 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-07 11:58 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
366.1:637.5:339.3(478) (1) |
Consumerism (156) |
Produse ale animalelor domestice (de curte) și de vânat (304) |
Comerț interior. Comerț indigen (53) |
SM ISO690:2012 GRIGORAŞ, Maria. Analiza comportamentului consumatorului de carne pe piaţa autohtonă. In: Studii Economice, 2015, nr. 1, pp. 83-91. ISSN 1857-226X. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studii Economice | ||||||
Numărul 1 / 2015 / ISSN 1857-226X | ||||||
|
||||||
CZU: 366.1:637.5:339.3(478) | ||||||
Pag. 83-91 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Scopul cercetării a fost de a stabili profilul consumatorului autohton faţă de consumul de carne. Scopul studiului a fost concretizat prin trei obiective majore: analiza preferinţelor şi obiceiurilor de consum; motivele pentru care se utilizează carne şi criteriile, şi exigenţele consumatorilor. Pentru elucidarea profilului consumatorului de carne s-au folosit: cercetarea cantitativă bazată pe chestionare, analiza datelor prezentate de Biroul Naţional de Statistică şi metode şi tehnici de scalare in marketing: metoda ordonării rangurilor, scala lui Stalpel etc. Rezultatele prezentului studiu pot fi extrapolate la nivel macroeconomic. Deşi moldovenii se declară consumatori importanţi de carne -92,96%, totuşi gradul general de satisfacţie este redus la parametrii prezentarea produsului pe piaţă şi raportul calitate/preţ. Astfel, decidenţii de marketing trebuie să se focalizeze pe modernizarea şi dotarea corespunzătoare a locaţiilor de vanzare şi să verifice, şi să identifice operatorii din cadrul filierei cărnii, care contribuie la escaladarea preţului produsului, in scopul obţinerii supra-profiturilor. |
||||||
Cuvinte-cheie Aşteptării viitoare, Gradul de satisfacţie, Obişnuinţe modale, temporale, Preferinţe şi obiceiuri de consum, Proximitatea achiziţiei, comportamentul consumatorului, spaţiale |
||||||
|