Analiza comportamentului consumatorului de carne pe piaţa autohtonă
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
2124 297
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-07 11:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
366.1:637.5:339.3(478) (1)
Consumerism (156)
Produse ale animalelor domestice (de curte) și de vânat (304)
Comerț interior. Comerț indigen (53)
SM ISO690:2012
GRIGORAŞ, Maria. Analiza comportamentului consumatorului de carne pe piaţa autohtonă. In: Studii Economice, 2015, nr. 1, pp. 83-91. ISSN 1857-226X.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studii Economice
Numărul 1 / 2015 / ISSN 1857-226X

Analiza comportamentului consumatorului de carne pe piaţa autohtonă
CZU: 366.1:637.5:339.3(478)

Pag. 83-91

Grigoraş Maria
 
Universitatea Academiei de Ştiinţe a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 10 octombrie 2016


Rezumat

Scopul cercetării a fost de a stabili profilul consumatorului autohton faţă de consumul de carne. Scopul studiului a fost concretizat prin trei obiective majore: analiza preferinţelor şi obiceiurilor de consum; motivele pentru care se utilizează carne şi criteriile, şi exigenţele consumatorilor. Pentru elucidarea profilului consumatorului de carne s-au folosit: cercetarea cantitativă bazată pe chestionare, analiza datelor prezentate de Biroul Naţional de Statistică şi metode şi tehnici de scalare in marketing: metoda ordonării rangurilor, scala lui Stalpel etc. Rezultatele prezentului studiu pot fi extrapolate la nivel macroeconomic. Deşi moldovenii se declară consumatori importanţi de carne -92,96%, totuşi gradul general de satisfacţie este redus la parametrii prezentarea produsului pe piaţă şi raportul calitate/preţ. Astfel, decidenţii de marketing trebuie să se focalizeze pe modernizarea şi dotarea corespunzătoare a locaţiilor de vanzare şi să verifice, şi să identifice operatorii din cadrul filierei cărnii, care contribuie la escaladarea preţului produsului, in scopul obţinerii supra-profiturilor.

The aim of this research was to establish the profile of local consumer on meat consumption. The study was focused on three main objectives: to analyze the preferences and habits of consumption, the reasons for meat consumption and also the criteria and requirements of consumers. In order to elucidate the consumer profile in terms of meat consumption, the author used the following research methods: quantitative research based on questionnaires, analysis of data presented by the National Bureau of Statistics and also the scaling methods and techniques used in the marketing research: rank-order procedure, the Stalpel scale etc. The results of this study can be extrapolated to the macroeconomic level. Although Moldovans consider themselves as major consumers of meat - 92.96%, the overall satisfaction degree is reduced to the parameters of the product presence on the market and of the price/quality ratio. Thus, the marketing decision makers should focus on upgrading and equipping the sales locations and also on verifying and identifying the actors in the meat chain, who contribute to price escalation in order to obtain super profits.

Cuvinte-cheie
Aşteptării viitoare, Gradul de satisfacţie, Obişnuinţe modale, temporale, Preferinţe şi obiceiuri de consum, Proximitatea achiziţiei,

comportamentul consumatorului, spaţiale