The management of tutoring programs for integrating PSN in regular schools
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
829 6
Ultima descărcare din IBN:
2021-12-07 21:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.112.4:316.642 (1)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (646)
Psihologie socială (991)
SM ISO690:2012
ATAMNI, Kamli. The management of tutoring programs for integrating PSN in regular schools . In: Univers Pedagogic, 2016, nr. 2(50), pp. 23-28. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(50) / 2016 / ISSN 1811-5470

The management of tutoring programs for integrating PSN in regular schools
CZU: 376.112.4:316.642

Pag. 23-28

Atamni Kamli
 
Tiraspol State University
 
 
Disponibil în IBN: 5 octombrie 2016


Rezumat

Elevii cu dizabilităţi deseori trăiesc experienţe negative legate de dizabilitatea lor. Ţinand cont de această realitate, echipa managerială a şcolii care integrează elevii respectivi trebuie să creeze un climat şcolar adecvat, prin promovarea unei atitudini empatice faţă de ei, atat printre elevi, cat şi printre cadrele didactice. In acest context propunem un model de management al integrării elevilor cu CES in şcoala generală prin implementarea programelor de tutorat, care stipulează centrarea asupra necesităţilor individuale ale fiecărui elev cu CES, precum şi interacţiunea cu semenii din şcoala respectivă, cu implicarea activă a managerului şcolar, tutorilor şi diriginţilor.

Pupils with disabilities often have negative school experiences related to their having a disability or disorder. The management board of the school integrating this category of children must create an adequate school climate, by promoting an empathetic attitude towards them among didactic staff and regular pupils. In this frame, we propose a model of integration management through the implementation of tutoring programs stipulating the focus on individual peculiarities of each PSN, as well as on interaction with the regular fellows of the same school, with the active involvement of the school principal, class teacher and tutors.

Cuvinte-cheie
elevi cu CES, integrare, atitudini pozitive,

management,

tutorat, tutori, directori de şcoală