Sesizarea din oficiu – mod general de sesizare. studiu comparativ între vechiul și noul Cod roman de procedură penală
Închide

Error message

  • Notice: Trying to get property of non-object in publication_view_data() (line 795 of /var/www/sites/idsi/ibn2014/trunk/sites/all/modules/publication_view/publication_view.module).
  • Notice: Trying to get property of non-object in publication_view_data() (line 811 of /var/www/sites/idsi/ibn2014/trunk/sites/all/modules/publication_view/publication_view.module).
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1081 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-11 23:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
343.1 (1431)
Acțiune penală. Investigație penală. Procedură penală (1406)
SM ISO690:2012
BĂETU, Alina-Ludmila. Sesizarea din oficiu – mod general de sesizare. studiu comparativ între vechiul și noul Cod roman de procedură penală. In: Revista Naţională de Drept, 2016, nr. 7(189), pp. 45-48. ISSN 1811-0770.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Naţională de Drept
Numărul 7(189) / 2016 / ISSN 1811-0770 /ISSNe 2587-411X

Sesizarea din oficiu – mod general de sesizare. studiu comparativ între vechiul și noul Cod roman de procedură penală
CZU: 343.1

Pag. 45-48

Băetu Alina-Ludmila
 
Institutul de Cercetări Juridice şi Politice al AŞM
 
 
Disponibil în IBN: 4 octombrie 2016


Rezumat

Organele de urmărire penală pot fi sesizate printr-o varietate de moduri, clasificate dupa diferite criterii. În funcție de sursa din care provine, sesizarea poate fi externă (din afară) sau internă (din oficiu). Legiuitorul a oferit, pe de o parte, acest drept de sesizare cetățenilor și organizațiilor legal constituite de a se adresa cu cereri autorităților publice, pe de altă parte, oferind obligativitatea autorităților publice, prin persoanele care iși desfășoară activitatea în cadrul acestora, să primească sesizările, să le soluționeze, dar și să se autosesizeze când descoperă ilegalitați.

Criminal prosecution authorities can be approached by a variety of modes of referral, classified by different criteria. Depending on the source of origin, notification may be external (outside ) or internal ( default) . The legislature has given on one hand the right of referral to citizens and organizations legally established to address the demands of public authorities, and on the other hand providing the obligation of public authorities, the people who work within them, to receive notifications, to solve them but also to take action when they discover illegalities.

Cuvinte-cheie
sesizare din oficiu, act de sesizare, persoană vătămată,

infracţiune, organ judiciar, urmărire penală, lege