Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
937 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-01-05 23:01 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
78.071.1 (347) |
Muzică (1814) |
SM ISO690:2012 CIOBANU, Ghenadie. Adnotarea de autor ca manifestare a concepţiei creative a compozitorului. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2015, nr. 2(25), pp. 17-23. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 2(25) / 2015 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 78.071.1 | ||||||
Pag. 17-23 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Adnotarea la propriile lucrări muzicale este considerată de autorul articolului drept o formă de analiză a opusurilor ce îi aparţin. Menite de a aduce explicaţii despre lucrare, aceste comentarii înlesnesc perceperea muzicii contemporane de către interpreţi şi public. Compozitorul examinează diferite forme ale adnotărilor reieşind din scopurile acestora şi contextul utilizării comparându-le cu alte genuri cu funcţie informativă: interviul, eseul analitic, memoriile, agenda personală, etc. În articol sunt exemplificate unele forme posibile ale adnotărilor. Pe lângă caracterul pur informativ al adnotării, autorul remarcă în concluzii valoarea analizei autentice profesionale, ce oferă o abordare exegetică succintă a propriei lucrări muzicale atât cercului larg de ascultători, precum şi specialiştilor. |
||||||
Cuvinte-cheie adnotare de compozitor, comentariu de autor, formele adnotării, concepţia lucrării muzicale, model al adnotării, informaţie muzicală |
||||||
|