Orchestra populară profesionistă ca obiect al studiului etnomuzicologic: muzica tradiţională şi societatea contemporană (abordare preliminară)
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1673 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-08 13:25
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
786/789.07 (1)
Muzică (1814)
SM ISO690:2012
CHISELIŢĂ, Vasile. Orchestra populară profesionistă ca obiect al studiului etnomuzicologic: muzica tradiţională şi societatea contemporană (abordare preliminară). In: Arta , 2015, nr. 2(AAV), pp. 21-26. ISSN 2345-1181.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Arta
Numărul 2(AAV) / 2015 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136

Orchestra populară profesionistă ca obiect al studiului etnomuzicologic: muzica tradiţională şi societatea contemporană (abordare preliminară)
CZU: 786/789.07

Pag. 21-26

Chiseliţă Vasile
 
Institutul Patrimoniului Cultural al AŞM
 
 
Disponibil în IBN: 13 iulie 2016


Rezumat

Orchestra populară profesionistă ca obiect al studiului etnomuzicologic: muzica tradiţională şi societatea contemporană (abordare preliminară) Demersul îşi propune să argumenteze necesitatea studierii orchestrelor populare profesioniste din Republica Moldova ca factor al identificării, instituţionalizării, urbanizării, mediatizării, promovării, valorificării şi patrimonializării surselor de muzică tradiţională (orală) în contextul proceselor de negociere a identităţilor culturale din societatea modernă (a doua jumătate a secolului al XX-lea – primul deceniu al secolului al XXI-lea). Autorul îşi focalizează atenţia pe configurarea aparatului metodologic al cercetării repertoriului orchestrei profesioniste de muzică populară „Folclor” ca paradigmă a unei noi direcţii stilistice şi identităţi culturale pe tărâmul artei populare contemporane – muzica neo-tradiţională.

Professional folk orchestra as object of ethnomusicology study: traditional music and contemporary society (preliminary approach) The author argues the need to study the professional folk orchestras from the Republic of Moldova as a factor of identification, institutionalization, urbanization, media coverage, promotion, capitalization and transformation into patrimony of the sources of (oral) traditional music in the context of negotiation processes of cultural identities of the modern society (second half of the XX century – first decade of the XXI century). The author focuses the attention on the configuration of the methodological apparatus of researching the repertoire of the professional folk orchestra „Folclor” as paradigm of a new stylistic direction and cultural identity in the realm of contemporary folk art – the neo-traditional music.

Cuvinte-cheie
orchestra „Folclor”, muzică neo-tradiţională, repertoriu, patrimoniu, moștenire, patrimonializare, Republica Moldova,

categoriile popularului