Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
820 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-04-18 18:44 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.614+373.3.015.3 (1) |
Psihologie socială (992) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097) |
SM ISO690:2012 POPESCU, Maria. Structura reprezentării sociale . In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2016, nr. 2(43), pp. 41-50. ISSN 1857-0224. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială | |||||||
Numărul 2(43) / 2016 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432 | |||||||
|
|||||||
CZU: 316.614+373.3.015.3 | |||||||
Pag. 41-50 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Reprezentarea socială contribuie decisiv la procesul de formare a conduitelor, comportamentelor de orientare și a interacțiunilor sociale. Fiind constituită dintr-un ansamblu de informaţii, credinţe, opinii şi de atitudini în legătură cu un anumit obiect social, acest ansamblu de elemente este organizat şi structurat iar pentru a înţelege cum funcţionează o reprezentare socială, e nevoie de a cunoaşte conţinutul şi structura ei. Orice reprezentare socială se caracterizează printr-o anumită structură internă, este împărtășită de membrii unui anumit grup social și se formează prin intermediul interacțiunilor dintre membrii acestui grup în vederea înțelegerii contextului social. În structura reprezentării sociale pot fi descoperite și elemente non-exprimabile, non-declarabile care formează așa numita „zonă mută” a reprezentării și care pot fi dezvăluite doar în condițiile aplicării unui consemn de substituție. |
|||||||
Cuvinte-cheie reprezentare socială, sistem central, nucleu, sistem periferic, zonă mută a reprezentării sociale, învățător de clasele primare |
|||||||
|