Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
932 29 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-08-10 09:35 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
745:646(478)(091) (1) |
Desen. Design. Artă aplicată și meserii de artă (336) |
Economie casnică. Științe domestice. Întreținerea casei (170) |
SM ISO690:2012 PROCOP, Natalia. Apariția artei vestimentare în Moldova. In: Arta , 2015, nr. 1(AV), pp. 117-121. ISSN 2345-1181. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | |||||||
Numărul 1(AV) / 2015 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | |||||||
|
|||||||
CZU: 745:646(478)(091) | |||||||
Pag. 117-121 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Condiţiile istorice şi economice în Moldova nu au generat dezvoltarea artei vestimentare, care, de fapt, presupune un stil individual. Doar în anii ’50, în URSS, după decretul de partid ce prevedea îmbunătăţirea calităţii generale şi a nivelului artistic al produselor textile şi al industriei uşoare, situaţia s-a schimbat radical. Astfel, pe parcursul anilor ‹50 apar mai multe fabrici. În perioada „perestroicăi” a apărut necesitatea înființării unui produs industrial nou, apt de a face concurență. Era nevoie de specialiști în domeniu. Astfel, la 15 mai 1986, Comitetul Central al Partidului Comunist al URSS adoptă decizia de a înființa Uniunea Designerilor URSS. În a doua jumătate a anilor ’80, vestimentația executată de pictorii-modelieri din Moldova se bucura de o deosebită popularitate. Astfel, colecțiile semnate de Olga Osoianu, Natalia Gorșeneva, Valentina Sirotinscaia, Ludmila Jurova au avut mare succes la festivalurile de profil din Republica Democrată Germană, Cehoslovacia ș.a. O contribuție majoră la evoluția designului vestimentar l-a avut Casa de Modă. |
|||||||
Cuvinte-cheie modă, vestimentaţie, fabrică, Сasă de Modă, Centru de Modă, pictor-modelier, design |
|||||||
|