Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1114 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2020-08-19 17:49 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
730 (85) |
Arte plastice (430) |
SM ISO690:2012 HAŞEGAN, Teodor. Ipostaze ale portretisticii în „era volumului esenţial” . In: Arta , 2015, nr. 1(AV), pp. 97-101. ISSN 2345-1181. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | |||||||
Numărul 1(AV) / 2015 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | |||||||
|
|||||||
CZU: 730 | |||||||
Pag. 97-101 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Evidenţiată prin morfologia particulară şi sintetizantă, portretistica sculpturală în arta contemporană este o creaţie a intensităţilor volumetrice, mergând perseverent de la impresionism până la efervescenţa abstractă. Susţinută de autenticitatea unui cromatism integrat în ambient şi de o structură expresivă de factură simbolică, istorică, poetică, arta portretului se raportează şi la ambianţa specifică a tradiţiilor culturale autohtone, la evenimentele istorice şi la integrarea în circuitul valorilor europene. Este cazul multor sculptori contemporani, din generaţii şi zone diferite, pentru care portretul este un element fundamental al creaţiei sculpturale din era volumului esenţial Alexandru Pamfil (Galaţi – România), George Sorin Purcaru (Iaşi – România), Mircea Ştefănescu (Iaşi – România), Ion Irimescu (Bucureşti – România) şi Paolo Massei (Roma – Italia) ș.a. |
|||||||
Cuvinte-cheie sculptură, artist plastic, formă, sinteză, cromatică, portretistică, concept |
|||||||
|