Rugăciunea „Uşile Pocăinţei” din ciclul „Imnele Vecerniei şi Utreniei” de Mihail Berezovschi – exemplu de abordare a creaţiei altui compozitor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
845 25
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-10 17:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
783.2(478) (6)
Muzică bisericească. Muzică sacră. Muzică religioasă (132)
SM ISO690:2012
BARBANOI(GAJIM), Hristina. Rugăciunea „Uşile Pocăinţei” din ciclul „Imnele Vecerniei şi Utreniei” de Mihail Berezovschi – exemplu de abordare a creaţiei altui compozitor. In: Artă şi Educaţie Artistică , 2015, nr. 2(26), pp. 30-34. ISSN 1857-0445.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Artă şi Educaţie Artistică
Numărul 2(26) / 2015 / ISSN 1857-0445

Rugăciunea „Uşile Pocăinţei” din ciclul „Imnele Vecerniei şi Utreniei” de Mihail Berezovschi – exemplu de abordare a creaţiei altui compozitor
CZU: 783.2(478)

Pag. 30-34

Barbanoi(Gajim) Hristina
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 21 iunie 2016


Rezumat

In this article is analyzed a prayer which is performed in church in the Triodion period –“The doors of repentance” prayer from “The Vespers and Matins Hymns” cycle by Mihail Berezovschi. The author shows the way in which the Bassarabian composer approached the creation of Ukrainian composer A. Vedel, determining the degree of involve-ment in the original score and the changes conferred to the prayer, also succeed to establish the meaning that lies hidden behind the indications of the Bassarabian composer “arranged and set up” remark. The author of this article realizes a profound analysis of “The doors of repentance” prayer, revealing the content of the text and its musical treatment, the invoice features, the harmonic peculiarities, implicitly the degree of popularity and her viability.

Cuvinte-cheie
church music, composer, arrangement,

coral music, harmonic peculiarities