Methods organization of seminar-dispute on economics specialties
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
810 1
Ultima descărcare din IBN:
2016-06-17 10:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.147:330.1 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2599)
Știință economică. Concepte economice de bază (242)
SM ISO690:2012
ANDREEVA, Tatiana. Methods organization of seminar-dispute on economics specialties. In: Economie şi Sociologie, 2015, nr. 4, pp. 72-77. ISSN 1857-4130.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economie şi Sociologie
Numărul 4 / 2015 / ISSN 1857-4130

Methods organization of seminar-dispute on economics specialties
CZU: 378.147:330.1

Pag. 72-77

Andreeva Tatiana
 
Institute of International Relations of Moldova
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 18 mai 2016


Rezumat

Actuality. The topic of teaching economic disciplines has always been relevant and useful. The article considers the technique of organization and of the seminar-dispute on economic subjects. In this paper there are also identified criteria for evaluating the participants of the seminar-dispute. Methods of teaching economic disciplines in higher education are held by holding lectures and seminars. The seminar provides an opportunity to determine the degree of independence and responsibility, to rise creativity in every student. The purpose is to disclose the main objectives of the seminar-dispute, which as a result of the preliminary work on the program material, the teacher and students are in a situation of direct active communication during performance of students on topics arising between discussion and generalizations by teacher, bu solving the problem of cognitive, developmental and educational character that imparted methodological and practical skills to students. Methods. Logical and descriptive, monographic, analysis and synthesis. Results. It should be concluded that in preparation for the seminar, students acquire the skills to work with the book, read the analysis, selection of the main and necessary speeches for the report, , and systematizing the selected materials. Students learn to clearly express their thoughts, work out the ability to speak without papers to prove their beliefs, to establish contact with the audience, etc. Accordingly, it is best to choose the topics of the seminar where the student must not only learn certain information, but also find a solution. One of the most popular forms of classes in the framework of methodological approaches to the teaching of economic disciplines is a seminar-dispute.

Actualitate. Subiect predare discipline economice a fost întotdeauna relevante și utile. În articol se abordează metodele de organizare și desfășurare a seminarelor sub formă de dezbateri la disciplinele cu profil economic. În lucrare de asemenea, sunt indicate criteriile de evaluare a studenților participanți la dezbateri. Metodica predării disciplinelor cu profil economic în instituțiile de învățământ superior include desfășurarea atât a orelor de curs sub formă de prelegeri, cât și seminare. Scop. Expand principalele obiective ale seminar dezbaterii, la care, în rezultatul învățării prealabile a materiei predate de către profesor, a implicării active a studenților în procesul de învățare, a soluționării diferitor neclarități, probleme practice pe marginea temelor abordate, identificării anumitor idei principale și concluzii împreună cu profesorul; studenții dobândesc abilități teoretico-practice, precum și de analiză și sinteză a informației. Seminarul oferă posibilitatea de a determina nivelul de independență și responsabilitate a studentului în cadrul procesului de învățământ, de a releva abilitățile practice și analitice ale fiecărui student. Metode. Logică și descriptiv, monografic, analiză și sinteză. Rezultate. Ajung la concluzia ca pregătindu-se pentru seminare, studenții dobândesc abilități practice și teoretice de lucru cu manualele, analizează și studiază informația, selectează ideile principale; generalizează și sistematizează informația studiată, pregătindu-se pentru răspuns. Studenții se învață să-și exprime liber gândurile, să vorbească fără a se folosi de conspect; să-și argumenteze poziția, să-și susțină punctul de vedere, să stabilească un contact cu auditoriul, ș.a. Respectiv, cel mai oportun e ca pentru orele de seminar să fie abordate astfel de teme în care studentul să dobândească nu doar un anumit volum de informație, dar și soluționarea practică a diferitor probleme. Una din cele mai des utilizate forme de desfășurare a orelor de seminar la specialitățile cu profil economic le constituie dezbaterile.

Актуальность. Тема преподавания экономических дисциплин всегда являлась актуальной и востребованной. В статье рассматривается методика организации и проведения семинарадиспута по экономическим дисциплинам. В работе также определены критерии оценки участников семинара-диспута. Методика преподавания экономических дисциплин в высших учебных заведениях предполагает как проведение лекционных занятий, так и семинарских. Семинар дает возможность выяснить степень самостоятельности, ответственности, проявить творческие способности каждому студенту. Цель. Раскрыть главные задачи проведения семинара-диспута, на котором в результате предварительной работы над программным материалом преподавателя и студентов, в обстановке их непосредственного активного общения, в процессе выступления студентов по вопросам темы, возникающей между ними дискуссии и обобщений преподавателя, решаются задачи познавательного, развивающего и воспитательного характера, прививаются методологические и практические умения и навыки учащимся. Методы. Логико-описательный, монографический, анализ и синтез. Результаты. Сделать выводы, что, готовясь к семинару, студенты овладевают умениями работы с книгой, анализа прочитанного, отбора главного и нужного для доклада, выступления, компонирования и систематизации отобранного. Студенты учатся четко излагать свои мысли, отрабатывают умение говорить без бумаги, доказывать свои убеждения, устанавливать контакт со слушателями и т.д. Соответственно, лучше всего для семинара выбирать такие темы, где студент должен не просто усвоить определенные сведения, но и найти решение проблемы. Одной из наиболее востребованной форм семинарского занятия в рамках методических подходов к преподаванию экономических дисциплин является семинар-диспут.

Cuvinte-cheie
methods of teaching, innovative education,

seminar,

seminar-dispute