Cercetarea indicilor nivelului pregătirii fizice generale la studenţii facultăţilor de medicină
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
854 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-29 07:52
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
796.01:378:61-057.87 (1)
Divertisment. Jocuri. Sport (1703)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2599)
Științe medicale. Medicină (11198)
SM ISO690:2012
COZMEI, Geanina. Cercetarea indicilor nivelului pregătirii fizice generale la studenţii facultăţilor de medicină. In: Ştiinţa Culturii Fizice, 2015, nr. 24(4), pp. 5-12. ISSN 1857-4114.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţa Culturii Fizice
Numărul 24(4) / 2015 / ISSN 1857-4114 /ISSNe 2537-6438

Cercetarea indicilor nivelului pregătirii fizice generale la studenţii facultăţilor de medicină
CZU: 796.01:378:61-057.87

Pag. 5-12

Cozmei Geanina
 
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 14 aprilie 2016


Rezumat

În articolul de faţă este abodată problema cercetării indicilor pregătirii fizice generale a studenţilor facultăţii de medicină în cadrul procesului didactic de educaţie fizică. Prin analiza literaturii de specialitate şi a practicii domeniului a fost scos în evidenţă faptul că, în prezent, educaţia fizică a tineretului studios nu poate fi considerată perfectă, sistemul de educaţie fizică a studenţilor facultăţilor de medicină lasă de dorit, necesită a fi revizuite şi elaborate programe/curriculumuri noi, ce vor contribui la formarea motivaţiei şi a nevoii de a realiza activitatea motrice şi de a avea un mod sănătos de viaţă. Rezultatele obţinute la etapa finală a cercetări noastre demonstrează ineficacitatea şi dezavantajele programelor existente asupra dinamicii indicilor pregătirii fizice generale a studenţilor facultăţii de medicină în cadrul procesului instructiv de educaţie fizică şi prioritatea /avantajele programei/ curriculumului propus de noi.

In this article is tackled the problem research of general physical training indices of the medicine faculties students within the didactic process of physical education. By analyzing the specialized literature and field practice, the author underlines the fact that at the moment physical education of studious youth is far from perfection, the physical education system of medicine faculties students is not good, it needs renovation, and elaboration of some new programs/curriculum that will contribute to the development of motivation and necessity for motor activity and healthy life. The obtained results at the final stage of our research prove us the inefficiency and disadvantages of existing programs over the dynamics of general physical training indices at the students of medicine faculties within the training process of physical education and the priority/advantages of the program/ curriculum proposed by us.

Cuvinte-cheie
Învățămînt superior, educație fizică, proces didactic, lecţie de educaţie fizică, conţinuturi didactice, pregătire fizică generală,

facultăţi de medicină, organizarea procesului de instruire, programă /curriculum, mijloace variate, indici ai pregătirii fizice, dezvoltatea calităţilor motrice, studenţi etc.