Servicii bancare cu un potențial impact grav pentru consumatori. Aspecte comparate
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
836 45
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-07 20:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
347.734:366.5 (1)
Drept comercial. Dreptul societăţilor comerciale (1296)
Consumerism (156)
SM ISO690:2012
SANDUŢA, Victoria. Servicii bancare cu un potențial impact grav pentru consumatori. Aspecte comparate . In: Revista Naţională de Drept, 2015, nr. 11(181), pp. 71-79. ISSN 1811-0770.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Naţională de Drept
Numărul 11(181) / 2015 / ISSN 1811-0770 /ISSNe 2587-411X

Servicii bancare cu un potențial impact grav pentru consumatori. Aspecte comparate
CZU: 347.734:366.5

Pag. 71-79

Sanduţa Victoria
 
Universitatea de Studii Politice şi Economice Europene „Constantin Stere”
 
 
Disponibil în IBN: 28 ianuarie 2016


Rezumat

Multe produse din sectorul financiar implică după sine taxe și tarife suplimentare. Aceasta înseamnă că costurile (sau creșterile costurilor), asociate cu utilizarea unui produs sau serviciu în plus față de costul primar, în avans, este perceput din când în când de la client, în mod regulat sau în legătură cu un anumit eveniment. Produsele în cauză au potențialul de a fi serios dăunătoare pentru consumatori, deoarece taxele și tarifele pot provoca neajunsuri bruște și neașteptate în finanțele clienților, lăsând eventual fonduri insuficiente pentru a acoperi alte cheltuieli. Mulți consumatori se concentrează mai degrabă pe ratele principale sau plățile inițiale decât pe caracteristicile produselor, cum ar fi taxele și tarifele, în special atunci când acestea sunt efectuate postvânzare. Cumulativ, taxele și cheltuielile pot provoca neajunsuri semnificative în raport cu ceea ce a avut de așteptat clientul, și astfel afectează planurile sale de viitor. Autoritățile de reglementare din țările Uniunii Europene în anii 2011 și 2012 au identificat preocupările legate de taxele excesive și nontransparente și de cheltuieli, elaborând în februarie 2014 un studiu privind protecția consumatorilor de servicii financiare sub egida Parlamentului European. În 2011 redevențele și taxele conturilor băncii au fost evidențiate în special, inclusiv taxarea neclară sau inexactă și supraîncărcarea (urmată cu restituiri), în timp ce în 2012 problema s-a extins pentru a include transparența și nivelul tarifelor, în general, de exemplu, creșterea taxei și noile taxe „administrative” pentru anumite rambursări de împrumut. Taxele și tarifele, și probleme asociate, sunt identificate în legătură cu o gamă largă de produse financiare cu autoritățile de reglementare din întreaga Europă. În unele cazuri, taxele sunt considerate a fi „excesive” (de exemplu, relativ disproporționate în raport cu costul de bază al instituției financiare care este destinată să acopere taxa), iar în alte cazuri, taxele și tarifele sunt o „sancțiune”, de exemplu, pentru evitarea unei plăți sau a obligațiunilor privind un împrumut și sunt, prin urmare, de natură să compună o situație financiară dificilă pentru consumator. Mai mult decât atât, în anumite cazuri, taxele și tarifele sunt inevitabile pentru consumatori. Pe baza cercetărilor efectuate asupra rapoartelor publicate pe pagina web a Parlamentului European, vom prezenta în articol taxele și tarifele asociate cu produsele bancare de bază, și anume – produsele de credit de consum, produsele de credit ipotecar, precum și conturile și cardurile bancare

Many products in the financial sector of the state mean taxes and surcharges. This means that the costs (or cost increases) associated with the use of a product or service, in addition to primary costs in advance is taken occasionally from the client on a regular basis or in relation to a particular event. These products have the potential to be seriously damaging to consumers because the fees and charges can cause sudden and unexpected shortfalls in customers’ finances, possibly leaving insufficient funds to cover other expenses. Many consumers focus on main or initial payment rates, rather than product features, such as fees and charges, especially when they are performed after sales. Cumulatively fees and expenses may cause significant shortcomings in relation to what the customer had expected, and so affect his future plans. Regulators in the European Union in 2011 and 2012 identified concerns about excessive and non-transparent fees and charges, prepared in February 2014 a study on the protection of consumers of financial services under the auspices of the European Parliament. In 2011 fees and charges of bank accounts were highlighted in particular, including taxation unclear or imprecise and overloading (followed by refunds), while in 2012, the issue has expanded to include transparency and price levels, in general, for example, increasing tax and new taxes ‘administrative’ certain loan repayments. Fees and charges and associated problems are identified with a wide range of financial products with regulators across Europe. In some cases, the fees are considered to be “excessive” (i.e., relatively disproportionate to the cost base of financial institutions is intended to cover charge), and in some cases, fees and charges are a ‘penalty’, for example to avoid a payment on a loan or bonds are therefore likely to compose a difficult financial situation for the consumer. Moreover, in some cases, fees and charges for consumers are inevitable. Based on research conducted in reports published on the website of the European Parliament, in this article we present the fees and charges associated with basic banking products, namely consumer credit products, mortgage products and accounts and bank cards.

Cuvinte-cheie
produse de credit de consum, conturi bancare, carduri bancare, împrumuturi payday/instant, credite de consum, autoritate de supraveghere financiară, consumator de servicii bancare.,

taxe, tarife, risc financiar