Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
836 45 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-07 20:26 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
347.734:366.5 (1) |
Drept comercial. Dreptul societăţilor comerciale (1296) |
Consumerism (156) |
SM ISO690:2012 SANDUŢA, Victoria. Servicii bancare cu un potențial impact grav pentru consumatori. Aspecte comparate
. In: Revista Naţională de Drept, 2015, nr. 11(181), pp. 71-79. ISSN 1811-0770. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Naţională de Drept | ||||||
Numărul 11(181) / 2015 / ISSN 1811-0770 /ISSNe 2587-411X | ||||||
|
||||||
CZU: 347.734:366.5 | ||||||
Pag. 71-79 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Multe produse din sectorul financiar implică după sine taxe și tarife suplimentare. Aceasta înseamnă că costurile (sau creșterile costurilor), asociate cu utilizarea unui produs sau serviciu în plus față de costul primar, în avans, este perceput din când în când de la client, în mod regulat sau în legătură cu un anumit eveniment. Produsele în cauză au potențialul de a fi serios dăunătoare pentru consumatori, deoarece taxele și tarifele pot provoca neajunsuri bruște și neașteptate în finanțele clienților, lăsând eventual fonduri insuficiente pentru a acoperi alte cheltuieli. Mulți consumatori se concentrează mai degrabă pe ratele principale sau plățile inițiale decât pe caracteristicile produselor, cum ar fi taxele și tarifele, în special atunci când acestea sunt efectuate postvânzare. Cumulativ, taxele și cheltuielile pot provoca neajunsuri semnificative în raport cu ceea ce a avut de așteptat clientul, și astfel afectează planurile sale de viitor. Autoritățile de reglementare din țările Uniunii Europene în anii 2011 și 2012 au identificat preocupările legate de taxele excesive și nontransparente și de cheltuieli, elaborând în februarie 2014 un studiu privind protecția consumatorilor de servicii financiare sub egida Parlamentului European. În 2011 redevențele și taxele conturilor băncii au fost evidențiate în special, inclusiv taxarea neclară sau inexactă și supraîncărcarea (urmată cu restituiri), în timp ce în 2012 problema s-a extins pentru a include transparența și nivelul tarifelor, în general, de exemplu, creșterea taxei și noile taxe „administrative” pentru anumite rambursări de împrumut. Taxele și tarifele, și probleme asociate, sunt identificate în legătură cu o gamă largă de produse financiare cu autoritățile de reglementare din întreaga Europă. În unele cazuri, taxele sunt considerate a fi „excesive” (de exemplu, relativ disproporționate în raport cu costul de bază al instituției financiare care este destinată să acopere taxa), iar în alte cazuri, taxele și tarifele sunt o „sancțiune”, de exemplu, pentru evitarea unei plăți sau a obligațiunilor privind un împrumut și sunt, prin urmare, de natură să compună o situație financiară dificilă pentru consumator. Mai mult decât atât, în anumite cazuri, taxele și tarifele sunt inevitabile pentru consumatori. Pe baza cercetărilor efectuate asupra rapoartelor publicate pe pagina web a Parlamentului European, vom prezenta în articol taxele și tarifele asociate cu produsele bancare de bază, și anume – produsele de credit de consum, produsele de credit ipotecar, precum și conturile și cardurile bancare
|
||||||
Cuvinte-cheie produse de credit de consum, conturi bancare, carduri bancare, împrumuturi payday/instant, credite de consum, autoritate de supraveghere financiară, consumator de servicii bancare., taxe, tarife, risc financiar |
||||||
|