Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1641 133 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-23 23:15 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
165:37.013(498) (1) |
Logică. Epistemologie. Teoria cunoașterii. Metodologie (154) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033) |
SM ISO690:2012 AVRAM, Florentina-Olimpia. Epistemologia educaţiei – o abordare interdisciplinară. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2015, nr. 9(89), pp. 10-15. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(89) / 2015 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
CZU: 165:37.013(498) | ||||||
Pag. 10-15 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Epistemologia educaţiei, ca parte, deopotrivă, a disciplinei filosofiei educaţiei (prin urmare, aparţinând domeniului filosofiei), poate să se constituie şi ca disciplină în cadrul ştiinţelor educaţiei. Un parcurs similar l-au avut şi alte discipline considerate a fi „de graniţă” şi având o abordare interdisciplinară, care fac parte în acelaşi timp din două discipline distincte, cum ar fi, de exemplu, sociologia educaţiei, care este, deopotrivă, o ramură a sociologiei dar şi o subdisciplină a ştiinţelor educaţiei. Prin urmare, în contextul actual, de hibridare metodologică, conceptuală şi disciplinară, rolul epistemologiei educaţiei este acela de a întemeia cunoaşterea din domeniul ştiinţelor educaţiei; ea are, de asemenea, un rol de fundamentare normativă, evidenţiind rolul şi importanţa enunţurilor celor mai generale ale ştiinţei – axiome, legi, principii şi reguli, în întemeierea critică a cunoaşterii şi legătura acestor legităţi cu praxis-ul educaţional. De asemenea, aspecte legate de sursele cunoaşterii în educaţie, de tipurile şi modalităţile de cunoaştere specifice acestor ştiinţe, de analiza critică a conceptelor, principiilor, legităţilor educaţiei, constituie un demers epistemologic în câmpul educaţiei, care are scop de clarificare, de elucidare şi întemeiere a cunoaşterii. |
||||||
Cuvinte-cheie praxiologie, resurse, ontologie, epistemologie, axiologie. |
||||||
|