Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
743 28 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-09 17:57 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
821.135.1.09 (636) |
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2114) |
SM ISO690:2012 ROTARI (BALMUS), Dorina. Rescrierea eminescianismului de către scriitorii români interbelici. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2014, nr. 4(74), pp. 73-78. ISSN 1811-2668. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice) | ||||||
Numărul 4(74) / 2014 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009 | ||||||
|
||||||
CZU: 821.135.1.09 | ||||||
Pag. 73-78 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Teoria bloomiană despre canon, care concepe evoluţia literară ca un conflict între geniile artistice mai noi şi mai vechi, este aplicabilă la cercetarea posterităţii eminesciene în literatura română. În canonul estetic naţional, creaţia marilor poeţi (în speţă a celor din perioada interbelică: George Bacovia, Tudor Arghezi, Lucian Blaga) este rezultatul unei „trădări crea-toare” a modelului Eminescu („poetul-tată”), pe care îl depăşesc asimilându-l şi continuându-l într-o nouă ipostază poetică. Opera acestor creatori este, în termeni bloomieni, o „rea-lectură” şi o „rescriere” a eminescianismului, generată de „anxietatea influenţei”, care îi ajută să-şi identifice propria fizionomie poetică. |
||||||
Cuvinte-cheie canon, eminescianism, rescriere, filiaţie, creaţie poetică, anxietatea influenţei, rele-citiri, posteritate eminesciană, distanţă între texte, poet predecesor, model poetic etc. |
||||||
|