Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
698 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-04-26 18:59 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3+37.06 (6) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033) |
Probleme sociale în educație. Contacte și relații interumane (119) |
SM ISO690:2012 WATTAD, HussamSamara. At-risk pupils: resilience, risk and protective factors. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2014, nr. 9(79), pp. 192-195. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(79) / 2014 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.015.3+37.06 | ||||||
Pag. 192-195 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
There is a great deal of variety, ambiguity and lack of uniformity in the terminology used in the at-risk pupils/adolescence research. Resilience, risk and protective factors are major theme in this field, yet disagreements are evident in regard to those theme. Social support of peers, teachers, mentors or significant adult is of great important for at-risk pupils. Major risk factors are Poverty, destructive family dynamics and social exclusion. |
||||||
Cuvinte-cheie Risk, resilience, pupils., protective |
||||||
|