Pedagogical conditions in formation of motives in foreign languages acquisition within high school
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
867 3
Ultima descărcare din IBN:
2017-04-16 13:30
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.5.015.3:811'23 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097)
Limbi (3260)
SM ISO690:2012
BASEL, Laura. Pedagogical conditions in formation of motives in foreign languages acquisition within high school. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2014, nr. 9(79), pp. 159-161. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(79) / 2014 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Pedagogical conditions in formation of motives in foreign languages acquisition within high school
CZU: 373.5.015.3:811'23

Pag. 159-161

Basel Laura
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 7 septembrie 2015


Rezumat

The article deals with the problem of creating pedagogical conditions and pedagogical means in development of motives in foreign languages acquisition in order to encourage students become more involved and integrated in teaching process. The main attention is given to the elaborated system of psycho-pedagogical conditions and pedagogical means fosters not only communication skills, but also promotes active verbal interactions.

Articolul pune în discuţie problema creării condiţiilor şi mijloacelor pedagogice de dezvoltare a motivaţiei învăţării limbilor străine pentru ca elevii să se implice şi să se integreze mai mult în procesul de predare. O atenţie sporită este acordată sistemului de condiţii şi mijloace psihopedagogice care încurajează nu doar formarea abilităţilor de comunicare, dar şi interacţiuni verbale active.

Cuvinte-cheie
motive, pedagogical conditions, teaching process, communication skills.,

pedagogical means, active verbal interactions