Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1022 23 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-27 23:51 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.025 (85) |
Probleme generale de didactică și metodică (1233) |
SM ISO690:2012 BÎRNAZ, Nina, SERBINOV, Lilia. Competenţa de investigaţie, imperativ al societăţii axate pe cunoaştere. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2015, nr. 5(85), pp. 42-48. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 5(85) / 2015 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.025 | ||||||
Pag. 42-48 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Contextul amplelor schimbări tehnologice determină specificul societăţii axate pe cunoaştere. Politicile cunoaşterii,
în acest context, se referă la cercetare, inovaţie, educaţie şi la formarea profesională; politicile educaţionale se referă la
trecerea progresivă de la behaviorism spre pragmatism, şi anume: de la acţiune în baza analogiilor, fără implicarea conştiinţei
(teoria behavioristă) la acţiune de cercetare care presupune rezolvarea problemelor din viaţă. Educaţia elevilor,
în acest context, presupune nu doar achiziţii teoretice, dar şi formarea unui spirit de investigaţie, necesar pentru participarea
activă la locul său în comunitate.
Din această perspectivă, curriculumul şcolar promovează abordarea unui demers educaţional axat pe competenţe,
prin prisma corelaţiei: iniţiativa profesorului – acţiunea elevului („learning by doing”). |
||||||
Cuvinte-cheie competenţă de investigaţie, societate axată pe cunoaştere, experiment de constatare, activităţi de cercetare., comportament de cercetare |
||||||
|