Status of instructional technology use by teachers in Moldova and Tanzania and technology based instructional strategies
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
931 4
Ultima descărcare din IBN:
2021-06-02 18:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
004:371.133(478+678) (1)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4232)
Educație (14644)
SM ISO690:2012
FEINSTEIN, Sheryl, MOROZAN, Olga, MWAHOMBELA, Lucas. Status of instructional technology use by teachers in Moldova and Tanzania and technology based instructional strategies . In: Univers Pedagogic, 2015, nr. 2(46), pp. 56-62. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(46) / 2015 / ISSN 1811-5470

Status of instructional technology use by teachers in Moldova and Tanzania and technology based instructional strategies
CZU: 004:371.133(478+678)

Pag. 56-62

Feinstein Sheryl1, Morozan Olga2, Mwahombela Lucas3
 
1 Augustana University,
2 Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei,
3 Iringa University
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 28 iulie 2015


Rezumat

The purpose of this study was to investigate technology use in the classroom and perceptions of needs in online course design in Tanzania and Moldova and to also offer technology based instructional strategies. The study surveyed 144 teachers, half from the country of Moldova and half from Tanzania. The study found there was significantly less use of technology in Tanzania in comparison to Moldova. The Internet and PowerPoint were the most frequently used tools in both countries, while Moodle, blogs and Skype were rarely used. Moldovan and Tanzanian teachers reported a great deal of interest in attending workshops on designing online learning. ELearning strategies that include community building and active participation are included in the paper.

Articolul prezintă un studiu comparativ al utilizării tehnologiilor informaționale de către cadrele didactice din instituțiile de învățământul secundar general și de învățământ superior din Republica Moldova și Republica Tanzania, în cadrul procesului de instruire, în scopul identificării nevoilor acestora în elaborarea și administrarea instruirii la distanță; astfel oferind constatări și sinteze utile pentru elaborarea programelor de formare continuă în problemele E-Learning pentru cadrele didactice din aceste două tări.

Cuvinte-cheie
technology, e-learning, online platforms, Moldova,

instructional strategies, Tanzania.