Maturitatea socială – indicator al adaptării psihosociale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
2238 67
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-08 10:07
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3+316.61 (14)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4025)
Psihologie socială (991)
SM ISO690:2012
PUZUR, Elena. Maturitatea socială – indicator al adaptării psihosociale. In: Univers Pedagogic, 2014, nr. 3, pp. 45-49. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3 / 2014 / ISSN 1811-5470

Maturitatea socială – indicator al adaptării psihosociale
CZU: 37.015.3+316.61

Pag. 45-49

Puzur Elena
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 15 mai 2015


Rezumat

Maturitatea socială reprezintă un fenomen dinamic în evoluţie şi o calitate integră a personalităţii, aceasta determinând succesul în activitatea promovată de individ. În articolul dat este analizată relaţia dintre adaptarea psihosocială şi maturitatea socială din mediul universitar, accentul fiind pus pe stima de sine a studentului, ceea ce reprezintă o nevoie umană profundă şi puternică, esenţială pentru o adaptare eficientă a individului, adică pentru o funcţionare optimă profesională şi împlinire de sine.

Social maturity of personality is a dynamic phenomenon in the evolution and an integral quality of personality, this determining the success in the activity offered by the person. In this article it is analyzed the correlation between psychosocial adaptation and the social maturity of the student from the university environment, the focus being on the student’s self-esteem, which is a deep and strong human need, essential for an efficient adaptation of a person, for an optimum professional function and for a self-fulfillment.

Cuvinte-cheie
adaptare psihosocială, identitate socială, maturitate socială, mediu universitar, stimă de sine.