Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1247 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-04-13 11:52 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
355.07(450)(091) (1) |
Artă militară în general (538) |
SM ISO690:2012 ZYROMSKI, Marek. The patterns of promotion within the roman army and administration – patronage versus experience and specialization. In: Tyragetia. Serie nouă, 2009, nr. 1(18), pp. 277-283. ISSN 1857-0240. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Tyragetia. Serie nouă | ||||||
Numărul 1(18) / 2009 / ISSN 1857-0240 /ISSNe 2537-6330 | ||||||
|
||||||
CZU: 355.07(450)(091) | ||||||
Pag. 277-283 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În acest articol au fost prezentate metodele de promovare în cadrul armatei şi administraţiei romane, avându-se la bază relaţia dintre două noţiuni: experienţa şi specializarea pe de o parte şi patronatul pe de alta parte. Cele mai multe informaţii cu privire la carierele oficialilor şi ofiţerilor romani pot fi obţinute din inscripţiile despre carieră (cursus honorum). Cu toate acestea, stabilirea motivelor pentru promovare din inscripţii este foarte difcilă, întrucât sunt prezentate doar posturile consecutive din armata şi administraţia romana. Totuşi, se pare ca în regiunile
de frontieră ale Imperiului Roman experienţa şi specializarea erau mai importante decât patronatul. Acest lucru este valabil, în mod special, pentru provinciile de la Dunărea de Jos. |
||||||
|