The conference of english teachers from Moldova: communications analysis
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
966 7
Ultima descărcare din IBN:
2023-02-03 18:42
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:811.111(478)(063) (1)
Probleme generale de didactică și metodică (1232)
Limba engleză (684)
SM ISO690:2012
PORUBIN, Lilia. The conference of english teachers from Moldova: communications analysis. In: Relaţii internaţionale. Plus, 2014, nr. 2, pp. 141-148. ISSN 1857-4440.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Relaţii internaţionale. Plus
Numărul 2 / 2014 / ISSN 1857-4440 /ISSNe 2587-3393

The conference of english teachers from Moldova: communications analysis
CZU: 37.02:811.111(478)(063)

Pag. 141-148

Porubin Lilia
 
Institute of International Relations of Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 9 februarie 2015


Rezumat

The article tackles the conference hosted by IRIM on April 5, 2014. The conference was organized by META (Moldovan English Teachers’ Association) and had the theme “English Language Teaching for the Next Generation.” The aims of the conference were: to offer a unique opportunity for professional development in the field of teaching English, to exchange ideas and practices, to keep abreast of current trends, to foster professional networks, to share research projects, to review the latest books and professional resources, etc. Specialists from EFL/ESL contexts and related fields as well as officials were invited. The author of the article presents the events of the conference: the plenary session, workshops, panel discussions and research-oriented sections. The faculty of Foreign Languages presented two workshops and actively participated in other sections of the conference.

Articolul reprezintă o cronică a conferinţei META găzduită de IRIM pe data de 5 aprilie 2014. META este o asociaţie a profesorilor de limbă engleză din republică. Genericul conferinţei a fost “Predarea limbii engleze pentru noua generaţie”. Scopurile conferinţei au fost: oferirea oportunităţilor unice pentru dezvoltarea profesională a cadrelor didactice în domeniul predării limbii engleze; schimbul de idei şi practici; lărgirea conexiunilor profesionale; schimburi de proiecte; revizuirea noilor apariţii din domeniul predării limbii engleze ş.a. La conferinţă au participat peste o sută de cadre didactice. Articolul prezintă sesiunea din plen şi secţiunile conferinţei. Facultatea Limbi Străine IRIM a prezentat două ateliere şi a participat activ în celelalte secţiuni ale conferinţei.

Cuvinte-cheie
IRIM, META,

conference, teaching, EFL