Căile şi direcţiile de perfecţionare a sistemului de comunicare în Republica Moldova
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1139 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-25 14:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005.7:004:658.1(478) (1)
Management organizațional (OM) (147)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4225)
Forme de întreprinderi. Finanțare (323)
SM ISO690:2012
CAZACU, Vitalie, DABIJA, Orest. Căile şi direcţiile de perfecţionare a sistemului de comunicare în Republica Moldova. In: Relaţii internaţionale. Plus, 2013, nr. 2, pp. 82-93. ISSN 1857-4440.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Relaţii internaţionale. Plus
Numărul 2 / 2013 / ISSN 1857-4440 /ISSNe 2587-3393

Căile şi direcţiile de perfecţionare a sistemului de comunicare în Republica Moldova
CZU: 005.7:004:658.1(478)

Pag. 82-93

Cazacu Vitalie1, Dabija Orest2
 
1 Institutul de Relaţii Internaţionale din Moldova ,
2 Academia de Ştiinţe a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 5 februarie 2015


Rezumat

Mediul de afaceri din Republica Moldova duce lipsă de o bază de date cu dificultăţile specifice de comunicare din departamentele companiilor din Moldova. Aşadar, scopurile acestui articol sunt a scoate în evidenţă importanţa comunicării dintre manageri şi subalterni şi să prezinte măsuri de perfecţionare a comunicării orale şi scrise. La elaborarea cercetării ne-am axat pe exemplul celor 3 companii mari din Moldova : S. A. Bucuria, S. A. Lapte, S. A. Franzeluţa şi am propus abordări metodologice ale rezultatelor creşterii economice printr-o circulaţie mai bună a informaţiei formale şi informale.

The business environment of Republic of Moldova lacks a proper data basis related to the specific communication difficulties that occur within the departments of Moldovan companies. Thus, the purpose of this article is to emphasize the importance of good communication between managers and their subordinates and to point out some theoretical measures of improving oral and written communication. We based our research on the examples of 3 major Moldovan companies: Bucuria Ltd., Lapte Ltd. and Franzeluţa Ltd., and proposed a methodological approach of enhancing economic results by a better circulation of formal and informal information.

Cuvinte-cheie
comunicare, comunicare eficientă, sistem informaţional, cultura organizaţională,

căi de perfecţionare