Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1636 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2017-09-05 15:34 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016.046:94(477) (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4027) |
Istoria Ucrainei. Republica Ucraina (12) |
SM ISO690:2012 MOROZ, Irina. The problems of updating the content of history education at the comprehensive school in correspondence with the modern social requirements. In: Univers Pedagogic, 2014, nr. 2, pp. 44-51. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 2 / 2014 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016.046:94(477) | ||||||
Pag. 44-51 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol se analizează problemele conţinuturilor curriculare la istorie în corelare cu soluţionarea provocărilor sociale contemporane. În particular, se evidenţiază criza în societatea ucraineană care solicită o modernizare esenţială a conţinuturilor disciplinei şcolare Istoria şi reflectarea acestei modernizări nu doar în cadrul orelor, prin explicaţiile profesorilor, dar şi în manuale, documente de politică educaţională, cum ar fi standardele educaţionale şi programele (curricula) şcolare, elaborate în baza acestor standarde.
Conform analizelor realizate, autorul atenţionează că procesul educaţional la istorie trebuie să fie direcţionat nu doar spre studierea istoriei propriu-zise, ci şi spre formarea capacităţilor necesare pentru adaptarea şi inserţia conştientă a persoanei în societatea modernă. În condiţiile actuale educaţia istorică în Ucraina trebuie să includă conţinuturi specifice, realizând astfel un rol important în procesul de consolidare şi integrare a societăţii civile din Ucraina. Studierea istoriei popoarelor lumii, a istoriei universale, menţionează autorul, va oferi elevilor posibilitatea de a conştientiza valoarea achiziţiilor culturale, acumulate de omenire, formarea la elevi a stimei pentru trecutul propriului popor şi al altor popoare şi state. În condiţiile unei lumi multiculturale, selectarea conţinuturilor educaţiei istorice în şcoală trebuie să contribuie la formarea toleranţei la elevi, care presupune o atitudine pozitivă pentru diversitatea reală şi stima pentru identitatea şi alegerea socioculturală a altor oameni, şi care se manifestă printr-o comunicare constructivă şi colaborare cu diferiţi reprezentanţi ai societăţilor multiculturale. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie istorică în şcoală, conştientizare mutuală, memorie istorică, toleranţa |
||||||
|