The problems of updating the content of history education at the comprehensive school in correspondence with the modern social requirements
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1636 2
Ultima descărcare din IBN:
2017-09-05 15:34
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016.046:94(477) (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4027)
Istoria Ucrainei. Republica Ucraina (12)
SM ISO690:2012
MOROZ, Irina. The problems of updating the content of history education at the comprehensive school in correspondence with the modern social requirements. In: Univers Pedagogic, 2014, nr. 2, pp. 44-51. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2 / 2014 / ISSN 1811-5470

The problems of updating the content of history education at the comprehensive school in correspondence with the modern social requirements
CZU: 37.016.046:94(477)

Pag. 44-51

Moroz Irina
 
Institute of Pedagogy of National Academy of Educational Sciences of Ukraine
 
 
Disponibil în IBN: 21 iulie 2014


Rezumat

În articol se analizează problemele conţinuturilor curriculare la istorie în corelare cu soluţionarea provocărilor sociale contemporane. În particular, se evidenţiază criza în societatea ucraineană care solicită o modernizare esenţială a conţinuturilor disciplinei şcolare Istoria şi reflectarea acestei modernizări nu doar în cadrul orelor, prin explicaţiile profesorilor, dar şi în manuale, documente de politică educaţională, cum ar fi standardele educaţionale şi programele (curricula) şcolare, elaborate în baza acestor standarde. Conform analizelor realizate, autorul atenţionează că procesul educaţional la istorie trebuie să fie direcţionat nu doar spre studierea istoriei propriu-zise, ci şi spre formarea capacităţilor necesare pentru adaptarea şi inserţia conştientă a persoanei în societatea modernă. În condiţiile actuale educaţia istorică în Ucraina trebuie să includă conţinuturi specifice, realizând astfel un rol important în procesul de consolidare şi integrare a societăţii civile din Ucraina. Studierea istoriei popoarelor lumii, a istoriei universale, menţionează autorul, va oferi elevilor posibilitatea de a conştientiza valoarea achiziţiilor culturale, acumulate de omenire, formarea la elevi a stimei pentru trecutul propriului popor şi al altor popoare şi state. În condiţiile unei lumi multiculturale, selectarea conţinuturilor educaţiei istorice în şcoală trebuie să contribuie la formarea toleranţei la elevi, care presupune o atitudine pozitivă pentru diversitatea reală şi stima pentru identitatea şi alegerea socioculturală a altor oameni, şi care se manifestă printr-o comunicare constructivă şi colaborare cu diferiţi reprezentanţi ai societăţilor multiculturale.

In the article, the problems of the content of school historical education in the aspect of its aim to meet the modern social requests are observed. On the basis of the conducted analysis, the author states that the process of teaching History must be oriented both at the historical education and at the development of the mental qualities which are necessary for the adaptation and the life worth living of a human in a modern society. In the modern conditions, the Ukrainian historical education should include the particular content which plays an integral role in the process of the society unification, the reconciliation of different models of historical memory, the Ukrainian society integration and consolidation. The youth’s studying of the historical past is aimed at the representation of the experience of mutual understanding and life in the polycultural environment.

Cuvinte-cheie
educaţie istorică în şcoală, conştientizare mutuală,

memorie istorică, toleranţa