Premise, temeiuri şi contexte nonformale de realizare a educaţiei pentru valorile artistice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
999 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-09 18:46
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.036 (251)
Educație (14624)
SM ISO690:2012
CUCOŞ, Constantin. Premise, temeiuri şi contexte nonformale de realizare a educaţiei pentru valorile artistice. In: Univers Pedagogic, 2014, nr. 1, pp. 17-22. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1 / 2014 / ISSN 1811-5470

Premise, temeiuri şi contexte nonformale de realizare a educaţiei pentru valorile artistice
CZU: 37.036

Pag. 17-22

Cucoş Constantin
 
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 17 aprilie 2014


Rezumat

Educaia în perspectiva valorilor estetice trebuie să aibă ca referţenţial atât arta clasică, statuată de tradiţia culturală purtătoare de semne şi simboluri venite din profunzimea timpului, dar şi din experienţele şi expresiile artistice actuale, inedite, spectaculoase, poate perisabile. În strânsă legătură cu aceste evoluţii, ne propunem în acest text să resistematizăm şi să reformulăm noi argumente pentru o educaţie estetică instituţionalizată în acord cu noile dinamici în planul expresivităţii artistice. În acelaşi timp, creionăm câteva atuuri ale educaţiei estetice informale prin intermediul muzeului de artă.

Education for aesthetic values hâş to draw both on classical art, which îs based on the cultural tradition aş a source of perennial meanings, passed down to uş from ancient times, and on novel recent contemporary artistic expressions, which, though possibly perishable, evoke the life experience, the apprehensions and the hopes of the contemporary people. În close connection with these innovations, we aim at re-systematizing and re-formulating new arguments în favor of the institutionalized aesthetic education în accordance with these recent artistic developments. At the same time, we insist on the importance of the objectives of the art museum aş a way of didactic cognition and reinterpretation of reality.

Cuvinte-cheie
educaţie estetică, educaţie muzeală,

pedagogie muzeală