Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
994 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-12 13:33 |
SM ISO690:2012 OVCERENCO, Nadejda, PAREA, Elena. Potenţialul educaţional al orelor de literatură română privind formarea adolescentelor pentru maternitate
. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2012, nr. 9(59), pp. 138-143. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(59) / 2012 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
Pag. 138-143 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol este abordată problematica educaţiei pentru maternitate. Consecinţele fenomenului devalorizării prestigiului
maternităţii asupra conştiinţei şi comportamentului adolescentelor impun obiectivul educaţiei pentru maternitate cu mult timp înainte ca acestea să devină mame, anticipând fenomenul nonmaternităţii.
Se face o analiză a potenţialului educaţional al orelor de literatură română privind formarea adolescentelor pentru
maternitate. Sunt propuse modalităţi de valorificare a acestui potenţial, sugestii privind obţinerea eficienţei în realizarea
rolului matern. Lucrarea conţine un şir de argumente în favoarea includerii cursului Educaţie pentru familie în planul-cadru al
instituţiilor de învăţământ cu statut obligatoriu. |
||||||
Cuvinte-cheie dragoste maternă, datorie maternă, educaţie pentru maternitate, modelul pedagogic formativ |
||||||
|