Potenţialul educaţional al orelor de literatură română privind formarea adolescentelor pentru maternitate
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
994 8
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-12 13:33
SM ISO690:2012
OVCERENCO, Nadejda, PAREA, Elena. Potenţialul educaţional al orelor de literatură română privind formarea adolescentelor pentru maternitate . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2012, nr. 9(59), pp. 138-143. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(59) / 2012 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Potenţialul educaţional al orelor de literatură română privind formarea adolescentelor pentru maternitate

Pag. 138-143

Ovcerenco Nadejda, Parea Elena
 
Universitatea Slavonă
 
 
Disponibil în IBN: 15 aprilie 2014


Rezumat

În articol este abordată problematica educaţiei pentru maternitate. Consecinţele fenomenului devalorizării prestigiului maternităţii asupra conştiinţei şi comportamentului adolescentelor impun obiectivul educaţiei pentru maternitate cu mult timp înainte ca acestea să devină mame, anticipând fenomenul nonmaternităţii. Se face o analiză a potenţialului educaţional al orelor de literatură română privind formarea adolescentelor pentru maternitate. Sunt propuse modalităţi de valorificare a acestui potenţial, sugestii privind obţinerea eficienţei în realizarea rolului matern. Lucrarea conţine un şir de argumente în favoarea includerii cursului Educaţie pentru familie în planul-cadru al instituţiilor de învăţământ cu statut obligatoriu.

The title of the article is the education for maternity. The necessity of studding this problem is determined by the prestige lowering of maternity. The major objective of the research is to point out all the school possibilities to educate the personality of a future mother. Another objective is to elaborate some methodological suggestions in education for maternity. From the assumption results that education for maternity should anticipate physical development of teenagers. The recommendations represent an efficient model of education of the teenagers for maternity. Today the quality of realization of the maternity obligations is not at the level as it should be.

Cuvinte-cheie
dragoste maternă, datorie maternă, educaţie pentru maternitate, modelul pedagogic formativ