Particularităţile gestiunii complexelor regionale port–terminal prin aplicarea managementului integrat
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
732 9
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-17 15:05
SM ISO690:2012
BALAMACI, Dan. Particularităţile gestiunii complexelor regionale port–terminal prin aplicarea managementului integrat . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice), 2013, nr. 7(67), pp. 135-142. ISSN 1857-2073.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice)
Numărul 7(67) / 2013 / ISSN 1857-2073 /ISSNe 2345-1033

Particularităţile gestiunii complexelor regionale port–terminal prin aplicarea managementului integrat

Pag. 135-142

Balamaci Dan
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 3 aprilie 2014


Rezumat

Porturile maritime joacă un rol important în formarea sistemului de transport al ţării şi în dezvoltarea relaţiilor externe. Fiind „porţi” internaţionale, ele asigură mai mult de 50% din volumul comerţului exterior. Cel mai important factor al competitivităţii porturilor maritime comerciale îl constituie dispunerea de mijloace moderne pentru prelucrarea încărcăturilor şi eficienţa folosirii acestora. Tehnologia unică de transportare presupune un proces neîntrerupt de transportare cu minimizarea situaţiilor de deranjament, îndeosebi în punctele de transbordare. La momentul actual, în România este foarte acută problema privind crearea reţelei de terminale în porturi la intersecţia şi în punctele de legătură ale căilor de transport în aplicarea managementului integrat.

Seaports play an important role in shaping the country's transport system and developing foreign relations. Being the international "gates", they provide more than 50% of foreign trade. The most important factor of competitiveness commercial seaports is the layout of modern means for processing loads and efficiency of their use. Unique technology transport transportation involves a continuous process to minimize disturbance situations, particularly in transshipment points. Currently in Romania there is very acute the problem of the creation of the network of terminals in ports and connection points crossroads of transport routes in the implementation of integrated management.

Cuvinte-cheie
management integrat, complex maritim regional port-terminal, sistem de gestiune a complexelor porto-terminale, încărcături intermodale