Asupra testării competenţelor la fizică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
789 9
Ultima descărcare din IBN:
2021-10-07 17:52
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
53+37.016.046:53 (1)
Fizică (1738)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033)
SM ISO690:2012
CROCNAN, Daniel-Ovidiu. Asupra testării competenţelor la fizică. In: Fizica şi Tehnologiile Moderne, 2012, nr. 1-2(37-38), pp. 31-37. ISSN 1810-6498.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Fizica şi Tehnologiile Moderne
Numărul 1-2(37-38) / 2012 / ISSN 1810-6498 /ISSNe 2537-6349

Asupra testării competenţelor la fizică
CZU: 53+37.016.046:53

Pag. 31-37

Crocnan Daniel-Ovidiu
 
Colegiul Naţional de informatică „Tudor Vianu“, Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 4 martie 2014


Rezumat

Plecând de la definirea competenţei pe triada: a şti, a putea, a vrea, din formularea competenţei ar trebui să rezulte ce se urmăreşte – calea sau parcursul de urmat (a şti), resursele necesare (a putea) şi scopul final (motivaţia – a vrea). Arareori însă formulările din programele de fizică relevă această complexitate. Problema evaluării competenţelor urmărite la clasă, datorate înţelegerii parţiale a acestora chiar de către cadrul didactic, este rezolvată cel mai adesea printr-o evaluare a conţinuturilor însuşite şi nicidecum a competenţelor. În lucrare este prezentat un exemplu de test care, în opinia autorului, este mai aproape de idea evaluării unor competenţe.

Defining a competency using three verbs: to know, to can and to want, the results to be attained by students from the study of a discipline should be a reunion of three ideas referring to: the way (to know), the needed resources (to can) and the target (the motivation – to want). However, rarely the definition of a competency in the physics curriculum reveals such a complexity. As a result of teacher misunderstandings the problem of competencies evaluation in class is often replaced by a syllabus evaluation. In this study a test example is presented that in the author’s opinion is close enough to the idea of competency evaluation.