Icone-ul sacru in creaţia lui Vladimir Borovikovsky
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
931 8
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-20 15:08
SM ISO690:2012
PODLESNAIA, Natalia. Icone-ul sacru in creaţia lui Vladimir Borovikovsky. In: Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice, 2013, nr. 1(18), pp. 98-102. ISSN 1857-2251.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice
Numărul 1(18) / 2013 / ISSN 1857-2251

Icone-ul sacru in creaţia lui Vladimir Borovikovsky

Pag. 98-102

Podlesnaia Natalia
 
Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 21 februarie 2014


Rezumat

În prezentul articol ştiinţific se propune elucidarea unui aspect important din creaţia lui V. Borovikovsky, trecut cu vederea pe parcursul secolului XX — şi anume a celui legat de arta icoanei/tabloului religios. Se pune accentul pe icone-ul sacru obţinut de autor graţie sintezei dintre arta icoanei de la sfârşitul sec. XVIII şi arta portretului laic din sec. XIX. Se face analiza limbajului plastic al capodoperelor maestrului realizate pentru Catedrala Icoana Maicii Domnului din Kazan din Sankt Petersburg (1808—1811).

In the present scientific article the author proposes the elucidation of an important aspect from Vl. Borovikovsky’s creation overlooked during the 20th century -namely the aspect connected with the art of the icon — the sacred image. Emphasis is laid on the sacred image obtained by the author thanks to the synthesis between the icon art from the end of the 18th century and the art of the secular portrait from the 19th century. In the article there is an analysis of the plastic language of the master’s masterpieces realized for the Cathedral from Saint/ Peterburg — the Icon of the Holly Virgin from Kazan.

Cuvinte-cheie
icoană, tablou religios, limbaj plastic,

icone-u sacru, portret laic