Sofia Gubaidulina’s application of centricity and symbolic devices in the Two Paths, Concerto for two violas and orchestra (1999)
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
844 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-02 18:46
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
785.1:787.2:78.071.1 (1)
Muzică instrumentală. Muzică simfonică. Gruparea instrumentelor. Muzică pentru ansamblu (274)
SM ISO690:2012
KISE, Liudmila. Sofia Gubaidulina’s application of centricity and symbolic devices in the Two Paths, Concerto for two violas and orchestra (1999). In: Arta , 2013, nr. 2(AAV), pp. 10-14. ISSN 2345-1181.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Arta
Numărul 2(AAV) / 2013 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136

Sofia Gubaidulina’s application of centricity and symbolic devices in the Two Paths, Concerto for two violas and orchestra (1999)
CZU: 785.1:787.2:78.071.1

Pag. 10-14

Kise Liudmila
 
Texas Tech University
 
 
Disponibil în IBN: 5 februarie 2014


Rezumat

Studiul de faţă prezintă analiza materialului sonor din punct de vedere al centricităţii şi al elementelor simbolice precum este motivul crucii în creaţia post-tonală semnată de Sofia Gubaidulina Two Paths, Concerto for Two Violas and Orchestra (1999). Analiza acestei creaţii demonstrează prezenţa consistentă a structurilor diadice, ceea ce realizează ideea centricităţii.

This theoretical study is devoted to the analysis of pitch centricity and symbolic devices, such as the cross motive in Sofia Gubaidulina’s post-tonal composition Two Paths, Concerto for Two Violas and Orchestra (1999). The analysis of Two Paths shows a consistency in the use of dyads as referential centric poles, which serve as an example of the principle of dyadic centricity.

Cuvinte-cheie
centricitate, dyadic structure, gestural symbolism, inversional symmetry.