Sonata pentru clarinet şi pian nr. 2 de S. Lobel în viziunea interpretativă a lui E. Verbeţchi
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
951 29
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-05 19:00
SM ISO690:2012
TIHONEAC, Victor. Sonata pentru clarinet şi pian nr. 2 de S. Lobel în viziunea interpretativă a lui E. Verbeţchi . In: Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice, 2012, nr. 4(17), pp. 134-141. ISSN 1857-2251.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice
Numărul 4(17) / 2012 / ISSN 1857-2251

Sonata pentru clarinet şi pian nr. 2 de S. Lobel în viziunea interpretativă a lui E. Verbeţchi

Pag. 134-141

Tihoneac Victor
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 14 decembrie 2013


Rezumat

În articolul de faţă autorul a realizat o analiză interpretativă a Sonatei nr. 2 pentru clarinet şi pian de S. Lobel, în baza înregistrării audio cu valoare de unicat, care se află în fonoteca AMTAP. Înregistrarea a fost realizată de E. Verbeţchi (clarinet) şi G. Strahilevici (pian) în 1968. Autorul a încercat să determine unele particularităţi ale stilului interpretativ al lui E. Verbeţchi şi anume: specificul tratării textului componistic, abordarea individuală a partidei clarinetului, indicaţiilor dinamice, de articulaţie etc.

In the present article the author has realized an interpretative analysis of Sonata No. 2 for clarinet and piano by S. Lobel, on the basis of an audio recording that is kept in the AMTAP sound archives. This recording was made by E. Verbeţchi (clarinet) and G. Strahilevici (piano) in 1968. The author has attempted to determine some features of E. Verbeţchi's interpretive style, such as: the specific treatment of the composer’s text, the individual approach to the clarinet part, the dynamic and articulation indications etc.

В настоящей статье автор выполнил исполнительский анализ Сонаты №2 для кларнета и фортепиано С. Лобеля на базе уникальной грамзаписи, хранящейся в фонотеке АМТИИ. Запись была сделана Е. Вербецким (кларнет) и Гитой Страхилевич (фортепиано) в 1968 году. Автор попытался определить такие черты исполнительского стиля Е. Вербецкого, как особая трактовка композиторского текста, индивидуальное прочтение кларнетовой партии, динамических и артикуляционных указаний и др.

Cuvinte-cheie
sonata, clarinet, interpretare, forma de sonată, expoziţie