Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
3182 482 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-12 21:11 |
SM ISO690:2012 MIHAI, Iulia-Mihaela. Stilurile parentale şi anxietatea socială în educaţie. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2012, nr. 4, pp. 26-35. ISSN 1857-2502. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie, revista ştiinţifico-practică | ||||||
Numărul 4 / 2012 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276 | ||||||
|
||||||
Pag. 26-35 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Educaţia familială are un rol primordial în formarea caracterului şi personalităţii individului pentru că familia este prima şi cea mai importantă comunitate în care trăieşte copilul. În această comunitate el învaţă valorile şi principiile după care se va ghida în viaţa adultă, adună informaţiile primite de la părinţi cu privire la bine şi rău, frumos şi urât, cu alte cuvinte comportamentele adecvate în diverse situaţii, opinii şi păreri cu privire la diferite subiecte. În educaţie, părinţii utilizează stiluri parentale individuale sau combinate, care au diferite avantaje şi consecinţe asupra copilului, ulterior adultului. Una din aceste repercusiuni este anxietatea socială care se poate naşte cu precădere din stilurile parentale hiperprotectiv şi autoritar prin frustrările pe care acestea le nasc în copii, privarea de libertate în exprimare, comportament sau judecată. În acest sens, am dorit ca în prezenta lucrare să aduc în atenţie atât stilurile parentale împreună cu avantajele şi consecinţele acestora, cât şi fenomenul anxietăţii sociale, urmate de câteva recomandări utile atât cadrelor didactice cât şi părinţilor pentru a evita apariţia acestui fenomen. |
||||||
Cuvinte-cheie stil parental, anxietate socială, familie |
||||||
|