Eugen Verbeţchi şi creaţia componistică din Republica Moldova
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1881 4
Ultima descărcare din IBN:
2022-08-04 16:10
SM ISO690:2012
TIHONEAC, Victor. Eugen Verbeţchi şi creaţia componistică din Republica Moldova . In: Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice, 2011, nr. 1-2(12-13), pp. 116-121. ISSN 1857-2251.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice
Numărul 1-2(12-13) / 2011 / ISSN 1857-2251

Eugen Verbeţchi şi creaţia componistică din Republica Moldova

Pag. 116-121

Tihoneac Victor
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 15 decembrie 2013


Rezumat

Articolul întitulat “Eugen Verbetchi şi creaţia componistică din Republica Moldova” semnat de Victor Tihoneac, reflectă influenţa faimosului clarinetist şi pedagog din Moldova E. Verbeţchi asupra creaţiei componistice pentru clarinet. Autorul subliniază trei aspecte ale subiectului abordat. În primul rând, mai mulţi compozitori au compus piese pentru clarinet sau diferite ansambluri special pentru acest interpret, orientându-se la capacităţile lui interpretativ-artistice, şi beneficiind uneori de sfaturi ale maestrului ce ţin de aspecte tehnice. În al doilea rând, Eugen Verbeţchi a realizat un şir de înregistrări, promovând astfel muzica contemporană naţională - atât în Moldova, cât şi peste hotarele ei. În afară de aceasta, el includea piese noi semnate de compozitori autohtoni în repertoriul didactic al Academiei de Muzică, Teatru şi ArtePlastice.

The article “Eugen Verbetchi and composer‟s creation in the Republic of Moldova” written by post-graduate student Victor Tihoneac, reflects the influence of the famous Moldovan clarinet performer and pedagogue E. Verbetchi on the new pieces for clarinet. The author underlines three main aries of this influence. Firstly, many composers have written pieces for clarinet solo or different ensembles and clarinet especially for E. Verbetchi, knowing his interpretive and musical possibilities, very often consulting him about interpretative and technical details. Secondly, the famous performer made many recordings, promoting Moldovan contemporary music both at home and abroad; and thirdly, he actively included new pieces by autochthonous composers in the didactic repertoire of the Academy of Music.

Cuvinte-cheie
clarinetist, profesor de clarinet, influenţa interpreţilor asupra creaţiei componistice din Republica Moldova, interpretarea muzicii contemporane naţionale.,

creaţia componistică din Republica Moldova