Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1034 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-21 22:17 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
008(478) (107) |
Civilizație. Cultură. Progres (820) |
SM ISO690:2012 MOREL, Maia. Vingt ans après «l’internationalisme» en Moldavie: vers une ouverture interculturelle des arts
. In: Arta , 2011, nr. 1(AV), pp. 84-89. ISSN 2345-1181. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Numărul 1(AV) / 2011 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
CZU: 008(478) | ||||||
Pag. 84-89 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Acest articol reflectă meditaţiile autorului despre diversitatea culturală exprimată prin intermediul creaţiei artistice. Interpretarea respectivă este motivată de lichidarea lacunelor existente în domeniul educaţiei artistice, datorată ideologiei „proletarizmului internaţionalist‖, promovând doar arta şi cultura „realismului socialist, care şi-a lăsat amprentaîn istoaria Moldovei. Studiul a fost orientat spre definirea unei soluţii concrete: cum pot fi motivaţi tinerii, în contextul predării/învăţării, să-şi dezvăluie pentru sine diversitatea culturală prin mijlocirea artei, să conştientizeze priorităţile relaţiilor multiculturale şi să depăţească, în acest mod, propriile superstiţii şi toate aspectele discriminatorii? Elaborarea primului manual în Moldova «Arta plastică pentru clasa a VII» ne-a permis să relizăm în practică multe dintre ideile noastre, urmărind scopul să ajutăm copiii pentru ai înţelege pe alţii prin intermediul artei. Manualul permite perceperea artei ca măiestrie, simbol, ca obiect, istorie şi localizare – o abordare care-i permite elevului o acumulare a competinţelor culturale şi a posibilităţilor privitor la schimburile interculturale. În acest mod manualul respectiv propune societăţii postcomuniste moldoveneşti o nouă tratare în procesul educaţiei artistice, spre orientarea perceperii artelor ca o modalitate a perceperii pluriculturalismului contemporan. |
||||||
Cuvinte-cheie cultural diversity, arts education, "proletarian internationalism", diversity in the arts, interculturalism |
||||||
|