Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1040 24 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-03 16:50 |
SM ISO690:2012 ROTARU, Maria. Conceptele metodologie/metodică/metodologie specială: interpretare retrospectivă.. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2012, nr. 29, pp. 6-16. ISSN 1857-0224. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială | ||||||
Numărul 29 / 2012 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432 | ||||||
|
||||||
Pag. 6-16 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article examines the evolution of concepts and the way of interpreting the general pedagogical and specialized literature. The semantic content of terms is revealed, the scientific connotation is gained in time and aproved through practical training. With reference to well-know names in the domain, it is specified the role of special methodology, consisting in the necessity to train students with special educational needs. |
||||||
Cuvinte-cheie metodologie, activitate didactică, metodică, instruire, proces de învățământ |
||||||
|