Curriculumul naţional: retrospectiva schimbării paradigmei educaţionale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
863 29
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-19 06:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016.046 (260)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4032)
SM ISO690:2012
GUŢU, Vladimir. Curriculumul naţional: retrospectiva schimbării paradigmei educaţionale. In: Univers Pedagogic, 2011, nr. 3, pp. 30-38. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3 / 2011 / ISSN 1811-5470

Curriculumul naţional: retrospectiva schimbării paradigmei educaţionale
CZU: 37.016.046

Pag. 30-38

Guţu Vladimir
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 15 decembrie 2013


Rezumat

Elaborările conceptuale ale reformei curriculumului naţional a început încă din anii 1899-1991, ele fiind parte componentă a unei reflecţii mai ample privind nevoia de a reforma din temelii sistemul de învăţământ din Republica Moldova. Comunitatea pedagogică ca şi întreaga societate au fost deschise pentru schimbare şi în mare măsură au acceptat şi au promovat inovaţiile propuse. Deşi trebuie de menţionat că, reforma educaţională preponderent a început de ,,sus” în ,,jos”. Convenţional reforma curriculară în Republica Moldova a parcurs câteva etape esenţiale, de la un ,,idealism educaţional” la abordări sistemice ale schimbării în învăţământ – ,,pragmatism educaţional”.

Conceptual elaborations of national curriculum reform has started in the years 1989-1991, being part of a wider reflection on the ground need to reform the education system in Moldova. Educational community and society that were open to change and largely accepted and promoted the proposed innovations. Although it should be noted that education reform started mainly from „top” to „bottom”. Conventional curriculum reform in Moldova has undergone some basic steps, from a systemic approach to „educational idealism” of change in education - „educational pragmatism”.