Articolul precedent |
Articolul urmator |
45 0 |
SM ISO690:2012 PARA, Ina. Building communicative competence: teaching functional language . In: Abordări psiho-pedagogice, lingvistico-literare, istorice și didactice în științele educației, Ed. 4, 20 decembrie 2023, Cahul. Cahul: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, 2024, Ediţia 4, pp. 55-70. ISBN 978-9975-88-120-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Abordări psiho-pedagogice, lingvistico-literare, istorice și didactice în științele educației Ediţia 4, 2024 |
||||||
Conferința "Abordări psiho-pedagogice, lingvistico-literare, istorice și didactice în științele educației" 4, Cahul, Moldova, 20 decembrie 2023 | ||||||
|
||||||
Pag. 55-70 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article explores the significance of teaching functional language in foreign language acquisition by emphasizing its practical application to enhance learners' communicative competence. Functional language refers to language that is used for a specific purpose or function, such as making suggestions, giving advice, expressing agreement, etc. The main goal of teaching functional language is to help learners develop the necessary skills to communicate effectively in real-life situations. In addition, functional language provides learners with the necessary tools to interact with others and engage in meaningful conversations. Therefore, learners must be exposed to and practice various functions throughout their language learning journey. |
||||||
Cuvinte-cheie communicative method, communicative competence, functional language, metoda comunicativă, competenţă comunicativă, limbaj funcțional |
||||||
|