Articolul precedent |
Articolul urmator |
101 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3.026 (4) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097) |
SM ISO690:2012 ANDREI, Paula-Carmen. Valențele evaluării alternative și complementare la școlarii mici . In: Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare, 3-4 noiembrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, Ediția 1-a, pp. 296-298. ISBN 978-9975-46-867-1 (PDF). DOI: https://doi.org/10.46727/c.03-04-11-2023.p295-297 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare Ediția 1-a, 2023 |
||||||
Conferința "Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare" Chişinău, Moldova, 3-4 noiembrie 2023 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46727/c.03-04-11-2023.p295-297 | ||||||
CZU: 373.3.026 | ||||||
Pag. 296-298 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article refers to the theoretic aspects related to the alternative and complementary assessment in the elementary education. There are presented the formative valences of the complementary methods, their advantages and also their disadvantages. They suppose an interactive approach which stimulates the creativity and the originality of the students, it contributes to the activation and the involvement of the children, it reduces stress. Using these ones, there are assessed the knowledge, the skills, the attitudes, the interests, which potentiate the progress of the children, but they can also have some limits, the results not being achieved immediately, they need a big amount of work and time, the activities being performed also at home. |
||||||
Cuvinte-cheie assessment, didactic methods, alternative assessment |
||||||
|