Valențele evaluării alternative și complementare la școlarii mici
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
101 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.026 (4)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097)
SM ISO690:2012
ANDREI, Paula-Carmen. Valențele evaluării alternative și complementare la școlarii mici . In: Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare, 3-4 noiembrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, Ediția 1-a, pp. 296-298. ISBN 978-9975-46-867-1 (PDF). DOI: https://doi.org/10.46727/c.03-04-11-2023.p295-297
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare
Ediția 1-a, 2023
Conferința "Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare"
Chişinău, Moldova, 3-4 noiembrie 2023

Valențele evaluării alternative și complementare la școlarii mici

The valences of alternative and complementary assessment at small pupils

DOI:https://doi.org/10.46727/c.03-04-11-2023.p295-297
CZU: 373.3.026

Pag. 296-298

Andrei Paula-Carmen
 
Școala doctorală Științe ale Educației, UPSC „Ion Creangă”, Chișinău
 
 
Disponibil în IBN: 16 aprilie 2024


Rezumat

This article refers to the theoretic aspects related to the alternative and complementary assessment in the elementary education. There are presented the formative valences of the complementary methods, their advantages and also their disadvantages. They suppose an interactive approach which stimulates the creativity and the originality of the students, it contributes to the activation and the involvement of the children, it reduces stress. Using these ones, there are assessed the knowledge, the skills, the attitudes, the interests, which potentiate the progress of the children, but they can also have some limits, the results not being achieved immediately, they need a big amount of work and time, the activities being performed also at home.

Cuvinte-cheie
assessment, didactic methods, alternative assessment