Unele reflecții referitor la ambianțele realității și tehnologiilor moderne ce evoluează în studiul dreptului
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
83 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-13 22:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
340.13+378 (1)
Tipuri și forme ale dreptului (804)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2599)
SM ISO690:2012
BALTAG, Dumitru. Unele reflecții referitor la ambianțele realității și tehnologiilor moderne ce evoluează în studiul dreptului. In: Studii Juridice Universitare, 2023, nr. 1, pp. 55-73. ISSN 1857-4122. DOI: https://doi.org/10.54481/sju.2023.1.04
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studii Juridice Universitare
Numărul 1 / 2023 / ISSN 1857-4122

Unele reflecții referitor la ambianțele realității și tehnologiilor moderne ce evoluează în studiul dreptului

Some Reflections on the Environment of Reality and Modern Technologies Evolving in the Study of Law

DOI:https://doi.org/10.54481/sju.2023.1.04
CZU: 340.13+378

Pag. 55-73

Baltag Dumitru
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 15 aprilie 2024


Rezumat

O metodologie universitară avansată este un răspuns la provocările didactice generale şi particulare moderne care este condiționată de o exploatare eficace şi incontestabilă a unor resurse metodologice moderne. Încorporând date recente ale cercetărilor socio-psiho-pedagogice, metodologia universitară actuală, pe lângă strategiile şi metodele clasice, tradiționale, cuprinde strategii şi metode moderne de predare-învățare-evaluare, dar îndeosebi modalități noi de explorare a celor mai cunoscute metode tradiționale: dezbaterea, conversația euristică, problematizarea, studiul de caz etc. şi alte metode de investigare individuală şi de explorare indirectă. Obiectivul acestui studiu este de a analiza impactul stilurilor de gândire profesională asupra metodelor de predare și de instruire juridică în cadrul facultăților de drept. În acest articol, definim ce sunt metodele de predare, explorăm noi tipuri de metode de predare, revizuim beneficiile acestor metode și oferim câteva sfaturi pentru a face acest lucru cu succes. Rezumăm literatura și gândirea recentă asupra rolului, formei și practicilor unei predări universitare moderne în era digitală.

An advanced university methodology is a response to modern general and particular didactic challenges that is conditioned by an effective and indisputable exploitation of modern methodological resources. Incorporating recent data from socio-psycho-pedagogical research, the current university methodology, in addition to classic, traditional strategies and methods, includes modern strategies and methods of teaching-learning-evaluation, but especially new ways of exploring the best-known traditional methods: the debate , heuristic conversation, problematization, case study, etc. and other methods of individual investigation and indirect exploration. The objective of this study is to analyze the impact of professional thinking styles on legal teaching and training methods in law schools. In this article, we define what teaching methods are, explore new types of teaching methods, review the benefits of these methods, and offer some tips for doing so successfully. We summarize the literature and recent thinking on the role, form and practices of modern university teaching in the digital age.

Cuvinte-cheie
curs, predare, metodă, prelegere tradițională, prelegere interactivă,

course, teaching, Method, traditional lecture, interactive lecture