Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
107 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-10 16:35 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
94:37.01(498)ʺ19ʺ(092) (1) |
Istoria generală (528) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033) |
SM ISO690:2012 HAREA, Crina. Cu privire la valoarea educativă și importanța orelor de geografie și istorie în formarea intelectuală a regelui Mihai i, în anii de liceu. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2023, nr. 10(180), pp. 43-48. ISSN 1811-2668. DOI: https://doi.org/10.59295/sum10(180)2023_05 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice) | ||||||
Numărul 10(180) / 2023 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.59295/sum10(180)2023_05 | ||||||
CZU: 94:37.01(498)ʺ19ʺ(092) | ||||||
Pag. 43-48 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
La data de 20 iulie 1927, regele Ferdinand I al României va trece la cele veșnice, cedând tronul tânărului rege Mihai I. În ciuda vârstei sale fragede, Mihai a fost popular și a primit o educație aleasă, sub o Înaltă Regență. Regele Carol al II-lea și-a manifestat preocuparea pentru educația lui Mihai, implicând profesori entuziaști. Printre aceștia, dr. Ion Conea, un geograf plin de inițiativă, a avut un rol important. În școala regală, Mihai a primit o educație inovatoare, cu lecții pe teren, sinteze și analize geografice și istorice, dezvoltându-și cunoștințele despre țara sa și pregătinduse pentru viitoarea sa misiune regală. Lucrarea lui Ion Conea, care prezintă această perioadă, reprezintă o sursă valoroasă pentru înțelegerea formării intelectuale a regelui Mihai I și a abordărilor pedagogice moderne utilizate în acea perioadă. |
||||||
Cuvinte-cheie Regele Mihai I, educaţie, Înaltă Regență, Carol al II-lea, profesor Ion Conea, școală regală, sinteze geografice și istorice, King Michael I, education, Regency, Carol II, Professor Ion Conea, Royal School, Geographic and Historical Syntheses |
||||||
|