Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
132 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-23 11:58 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
347.74 (32) |
Drept comercial. Dreptul societăţilor comerciale (1296) |
SM ISO690:2012 GUGULAN, Evghenia, GHERMAN-GRIMAILO, Ana-Maria. Reglementări juridice privind contractele ce au ca obiect plasarea produselor altuia pe piață. In: Anale ştiinţifice ale Academiei „Ştefan cel Mare” a MAI al RM: ştiinţe juridice, 2023, nr. 18, pp. 141-148. ISSN 1857-0976. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10417314 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Anale ştiinţifice ale Academiei „Ştefan cel Mare” a MAI al RM: ştiinţe juridice | ||||||
Numărul 18 / 2023 / ISSN 1857-0976 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10417314 | ||||||
CZU: 347.74 | ||||||
Pag. 141-148 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
O economie sănătoasă, fără îndoială, este susținută în măsură considerabilă de regularitatea și de onestitatea raporturilor juridice dintre parteneri în procesul amplu și complex al producției și circulației bunurilor, al domeniului serviciilor, în scopul general al satisfacerii trebuințelor oamenilor. Un asemenea deziderat fundamental nu poate fi realizat decât sprijinindu-se, cu precădere, pe actul principal al nașterii și stingerii acestor raporturi – contractul. În cadrul acestei cercetări vom aborda nemijlocit tema contractelor, dar, totodată, și un compartiment unic ce înglobează în sine un spectru vast de contracte ce au ca obiect plasarea produselor altora pe piață. Încheierea acestor contracte acordă posibilitatea ca o parte care desfășoară o activitate independentă să se oblige să folosească competențe și eforturi pentru a pune pe piață produsele altor părți contractante. În această ordine de idei, autorii vin cu inițiativa de a realiza un studiu complex al modificărilor operate în Codul civil, și anume la compartimentele ce abordează agenția comercială, comisionul profesionist, franciza și distribuția. |
||||||
Cuvinte-cheie instituția intermedierii, reprezentare, contracte comerciale, activitate comercială, agenție comercială, comision profesionist, consignație, sistem de franciză, distribuție de mărfuri., intermediation institution, representation, commercial contracts, commercial activity, commercial agency, professional commission, consignment, franchise system, distribution of goods |
||||||
|