Reglementări juridice privind contractele ce au ca obiect plasarea produselor altuia pe piață
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
132 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 11:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
347.74 (32)
Drept comercial. Dreptul societăţilor comerciale (1296)
SM ISO690:2012
GUGULAN, Evghenia, GHERMAN-GRIMAILO, Ana-Maria. Reglementări juridice privind contractele ce au ca obiect plasarea produselor altuia pe piață. In: Anale ştiinţifice ale Academiei „Ştefan cel Mare” a MAI al RM: ştiinţe juridice, 2023, nr. 18, pp. 141-148. ISSN 1857-0976. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10417314
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Anale ştiinţifice ale Academiei „Ştefan cel Mare” a MAI al RM: ştiinţe juridice
Numărul 18 / 2023 / ISSN 1857-0976

Reglementări juridice privind contractele ce au ca obiect plasarea produselor altuia pe piață

Legal regulations on contracts that have as their object the placing of other people products on the market

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10417314
CZU: 347.74

Pag. 141-148

Gugulan Evghenia, Gherman-Grimailo Ana-Maria
 
Academia „Ştefan cel Mare“ a MAI al Republicii Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 1 martie 2024


Rezumat

O economie sănătoasă, fără îndoială, este susținută în măsură considerabilă de regularitatea și de onestitatea raporturilor juridice dintre parteneri în procesul amplu și complex al producției și circulației bunurilor, al domeniului serviciilor, în scopul general al satisfacerii trebuințelor oamenilor. Un asemenea deziderat fundamental nu poate fi realizat decât sprijinindu-se, cu precădere, pe actul principal al nașterii și stingerii acestor raporturi – contractul. În cadrul acestei cercetări vom aborda nemijlocit tema contractelor, dar, totodată, și un compartiment unic ce înglobează în sine un spectru vast de contracte ce au ca obiect plasarea produselor altora pe piață. Încheierea acestor contracte acordă posibilitatea ca o parte care desfășoară o activitate independentă să se oblige să folosească competențe și eforturi pentru a pune pe piață produsele altor părți contractante. În această ordine de idei, autorii vin cu inițiativa de a realiza un studiu complex al modificărilor operate în Codul civil, și anume la compartimentele ce abordează agenția comercială, comisionul profesionist, franciza și distribuția.

A healthy economy is undoubtedly supported to a considerable extent by the regularity and honesty of legal relations between partners in a large and complex process of production and movement of goods, the field of services, for the general purpose of meeting people’s needs. Such a fundamental desideratum can only be achieved by relying, above all, on the main act of the birth and extinction of these relations - the contract. In this research we are going to approach the issue of the contracts specifically, but at the same time a particular area that includes a considerable variety of contracts - contracts for placing the products of others on the market. The conclusion of such contracts gives the possibility that a party which operates independently engages itself to use competences and efforts for the placing on the market of the products of other contracting parties. Following these ideas, the authors propose to make a comprehensive study of the amendments operated in the Civil Code, namely the sections dealing with commercial agency, professional commission, franchising, distribution.

Cuvinte-cheie
instituția intermedierii, reprezentare, contracte comerciale, activitate comercială, agenție comercială, comision profesionist, consignație, sistem de franciză, distribuție de mărfuri.,

intermediation institution, representation, commercial contracts, commercial activity, commercial agency, professional commission, consignment, franchise system, distribution of goods