Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
130 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-14 15:00 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3:37.064.1:373.32 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033) |
Probleme sociale în educație. Contacte și relații interumane (119) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097) |
SM ISO690:2012 DOLINSCHI, Cristina. Parteneriatul psiholog școlar-părinte în dezvoltarea limbajului la școlarii mici. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2024, nr. 9(169), pp. 306-310. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_44 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | |||||||
Numărul 9(169) / 2024 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_44 | |||||||
CZU: 37.015.3:37.064.1:373.32 | |||||||
Pag. 306-310 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
În societatea contemporană limbajul la școlarii mici este influențat de tendințele tehnologice și digitale, diversitatea culturală și comunicarea online. Înțelegerea specificului lingvistic-comunicațional în perioada școlarității mici este esențială în dezvoltarea limbajului, reprezentând o sursă de cunoaștere și ghidare pentru părinți. Totodată, părinții sunt factori primordiali în adaptarea la această realitate lingvistică variată și în continuă schimbare. În articolul de față este reflectat specificul limbajului la școlarii mici și importanța dezvoltării acestui proces psihic în asigurarea unui echilibru armonios între funcțiile mentale, succesul școlar și comunicarea eficientă în mediul social al copilului. În acest sens, este necesară colaborarea dintre psihologul școlar și părinte care sunt actanți educaționali direct implicați în dezvoltarea armonioasă a elevului. În articol sunt trasate principalele aspecte legate de parteneriatul părinte-psiholog școlar, fiind oferite recomandări și exemple de jocuri pentru părinți, menite să faciliteze comunicarea dintre copil și părinte, și totodată să dezvolte limbajul copilului. |
|||||||
Cuvinte-cheie şcolarul mic, dezvoltarea limbajului, activitate de comunicare, psiholog școlar, părinte, vocabular, parteneriat, primary school children, language development, communication activity, school psychologist, parent, vocabulary, partnership |
|||||||
|