Dezvoltarea interesului pentru învățare prin interdisciplinaritate la elevii claselor primare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
117 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-08 13:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3:373.32:001.2 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4032)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097)
Știință și cunoștințe în general. Organizarea muncii intelectuale (1396)
SM ISO690:2012
AVRAM, Alina Ionela. Dezvoltarea interesului pentru învățare prin interdisciplinaritate la elevii claselor primare. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2024, nr. 9(169), pp. 176-182. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_26
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(169) / 2024 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Dezvoltarea interesului pentru învățare prin interdisciplinaritate la elevii claselor primare

Developing the interest for learning through interdisciplinaryness in primary class students

DOI:https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_26
CZU: 37.015.3:373.32:001.2

Pag. 176-182

Avram Alina Ionela
 
Liceul Tehnologic „Dimitrie Leonida” Piatra Neamț
 
 
Disponibil în IBN: 20 februarie 2024


Rezumat

Din punct de vedere curricular, integrarea disciplinelor stabilește relații clare și corecte între cunoștințe, competențe, atitudini, valori, cunoștințe. Toate acestea aparțin disciplinelor școlare diferite. Abordarea interdisciplinară pune în valoare stimularea predării conținuturilor, ajută metodele și strategiile alese în rezolvarea de probleme și contribuie la formarea competențelor transversale, transdisciplinare, cheie și integrate. Prin interdisciplinaritate, elevii își dezvoltă interesul pentru învățare, iar metodele activ-participative plasează pe copii în centrul activității de învățare. Cel mai puternic argument care sprijină domeniul interdisciplinarității este dat de imaginea integrată a lucrurilor și de faptul că, în același timp, sunt analizate separat. Prin interdisciplinaritate se formează corelații între diferite conținuturi și armonizează fragmente din cadrul diferitelor obiecte de studiu în rezolvarea de probleme. Interdisciplinaritatea se realizează, pe orizontală, între conținuturi și competențe ale disciplinei la același nivel de studiu și, de asemenea, pe verticală, între conținuturi și competențe de la diferite niveluri de studiu.

From a curricular point of view, the integration of disciplines establishes clear and correct relationships between knowledge, skills, attitudes, values, knowledge. All these belong to different school subjects. The interdisciplinary approach emphasizes the stimulation of content teaching, helps the chosen methods and strategies in solving problems and contributes to the formation of transversal, transdisciplinary, key and integrated skills. Through interdisciplinarity, students develop their interest in learning, and active-participatory methods place children at the center of the learning activity. The strongest argument supporting the field of interdisciplinarity is given by the integrated picture of things and separately. Interdisciplinarity is achieved, horizontally, between subject contents and competences al the same level of study, and also vertically, competences at the same level of study, and also vertically, between contents and competences from different levels of study.

Cuvinte-cheie
interdisciplinaritate, interes cognitiv, interes pentru învățare, interes pentru cunoaștere, discipline, metode și strategii, cunoştinţe,

interdisciplinarity, cognitive interest, interest in learning, interest in knowledge, disciplines, methods and strategies, knowledge