Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
117 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-08 13:12 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3:373.32:001.2 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4032) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097) |
Știință și cunoștințe în general. Organizarea muncii intelectuale (1396) |
SM ISO690:2012 AVRAM, Alina Ionela. Dezvoltarea interesului pentru învățare prin interdisciplinaritate la elevii claselor primare. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2024, nr. 9(169), pp. 176-182. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_26 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(169) / 2024 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_26 | ||||||
CZU: 37.015.3:373.32:001.2 | ||||||
Pag. 176-182 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Din punct de vedere curricular, integrarea disciplinelor stabilește relații clare și corecte între cunoștințe, competențe, atitudini, valori, cunoștințe. Toate acestea aparțin disciplinelor școlare diferite. Abordarea interdisciplinară pune în valoare stimularea predării conținuturilor, ajută metodele și strategiile alese în rezolvarea de probleme și contribuie la formarea competențelor transversale, transdisciplinare, cheie și integrate. Prin interdisciplinaritate, elevii își dezvoltă interesul pentru învățare, iar metodele activ-participative plasează pe copii în centrul activității de învățare. Cel mai puternic argument care sprijină domeniul interdisciplinarității este dat de imaginea integrată a lucrurilor și de faptul că, în același timp, sunt analizate separat. Prin interdisciplinaritate se formează corelații între diferite conținuturi și armonizează fragmente din cadrul diferitelor obiecte de studiu în rezolvarea de probleme. Interdisciplinaritatea se realizează, pe orizontală, între conținuturi și competențe ale disciplinei la același nivel de studiu și, de asemenea, pe verticală, între conținuturi și competențe de la diferite niveluri de studiu. |
||||||
Cuvinte-cheie interdisciplinaritate, interes cognitiv, interes pentru învățare, interes pentru cunoaștere, discipline, metode și strategii, cunoştinţe, interdisciplinarity, cognitive interest, interest in learning, interest in knowledge, disciplines, methods and strategies, knowledge |
||||||
|