Rolul managerului în soluţionarea conflictelor în instituţia şcolară
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
164 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-15 21:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.48:005.9:373.2 (3)
Procese sociale. Dinamică socială (585)
Tipuri de management (318)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097)
SM ISO690:2012
PETREA, Mioara-Daniela, GUŢU, Vladimir. Rolul managerului în soluţionarea conflictelor în instituţia şcolară. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2024, nr. 9(169), pp. 155-159. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_22
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(169) / 2024 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Rolul managerului în soluţionarea conflictelor în instituţia şcolară

The role of the manager in resolving conflicts in the school organization

DOI:https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_22
CZU: 316.48:005.9:373.2

Pag. 155-159

Petrea Mioara-Daniela, Guţu Vladimir
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 20 februarie 2024


Rezumat

Acest articol prezintă rolul managerului, precum şi importanţa acestuia în soluţionarea conflictelor apărute între actorii din instituţia de învăţământ. Sunt prezentate modalităţile prin care un manager ajută cadrele didactice să aibă o conduită normală şi responsabilă, sunt prezentate strategii de soluţionare a acestora prin parteneriate, mediere, evaluarea activităţilor de gestionare a conflictelor. În articol sunt prezentate strategii de soluţionare a conflictelor şi exemple de stiluri abordate de managerul instituţiei de învăţământ.

This article presents the role of the manager, as well as his importance in resolving conflicts between actors in the educational institution. The ways in which a manager helps teachers to behave normally and responsibly are presented, strategies for solving them through partnerships, mediation, evaluation of conflict management activities are presented. The article presents conflict resolution strategies and examples of styles approached by the manager of the educational institution.

Cuvinte-cheie
manager, instituţie de învăţământ, conflicte, cadre didactice, mediere,

manager, educational institution, conflicts, teaching staff, mediation