Diferențe în percepția imaginii cadrului didactic universitar între cadrele didactice și studenți în instituțiile de învățământ superior
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
96 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-31 18:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.011.3-051:159.923.2 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2599)
Psihologie (3477)
SM ISO690:2012
COTRUȚA, Dionisie. Diferențe în percepția imaginii cadrului didactic universitar între cadrele didactice și studenți în instituțiile de învățământ superior. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2024, nr. 9(169), pp. 125-129. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_18
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(169) / 2024 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Diferențe în percepția imaginii cadrului didactic universitar între cadrele didactice și studenți în instituțiile de învățământ superior

Differences in the perception of the image of university teachers between teachers and students in higher education institutions

DOI:https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_18
CZU: 378.011.3-051:159.923.2

Pag. 125-129

Cotruța Dionisie
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 20 februarie 2024


Rezumat

Școala modernă este chemată să contribuie la educația tinerilor nu doar bine informați, dar și care să posede capacități de adaptare la solicitările permanente ale vieții. Școala superioară este astăzi chemată să realizeze intervenții educaționale axate nu doar pe dimensiunile rațional-intelectuale ale studenților, dar și asupra celor afective, naționale, atitudinale, sociale. Un rol central în realizarea eficientă a intervenției educaționale revine imaginii cadrelor didactice universitare, deoarece aici se reflectă calitatea, profesionalismul, procesul de interacțiune a cadrului didactic universitar cu studenții. Astfel, ne-am propus identificarea aspectelor predominante ale imaginii cadrului didactic universitar din perspectiva cadrelor didactice universitare și a studenților prin intermediul chestionarelor.

The modern school is called upon to contribute to the education of young people who are not only well-informed, but who also have the ability to adapt to the permanent demands of life. Today, the universities are called upon to provide educational interventions that focus not only on the rational-intellectual dimensions of students, but also on their affective, national, attitudinal, and social dimensions. A vital role in the effective implementation of educational interventions is played by the image of university teachers, because this reflects the quality, professionalism, and the process of interaction of university teachers with students. Thus, we aimed to identify the predominant aspects of the image of the university teacher from the perspective of university teachers and students through questionnaires.

Cuvinte-cheie
atitudini, cadru didactic universitar, imaginea cadrului didactic universitar, învăţare,

attitudes, university teacher, image of university teacher, learning