Alfabetizarea culturală, premisă în formarea competenței interculturale la viitoarele cadre didactice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
131 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-16 10:14
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013.43:316.72 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (799)
SM ISO690:2012
DICUSARĂ, Olga. Alfabetizarea culturală, premisă în formarea competenței interculturale la viitoarele cadre didactice. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2024, nr. 9(169), pp. 93-99. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_14
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(169) / 2024 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Alfabetizarea culturală, premisă în formarea competenței interculturale la viitoarele cadre didactice

Cultural literacy, premised in the training of intercultural competence for future teachers

DOI:https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_14
CZU: 37.013.43:316.72

Pag. 93-99

Dicusară Olga
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 20 februarie 2024


Rezumat

Educația interculturală este un domeniu de cunoaștere multi- și interdisciplinar extrem de complex, care are ca priorități fundamentale modelarea personalității umane în sensul înțelegerii, acceptării și valorificării personale a diferențelor culturale, etnice, religioase sau rasiale. În cadrul actualului peisaj european de imigrare și schimbare continuă, fluiditatea și retorica construcției identității necesită o educație pentru cetățenie care să se poată adapta acestui proces dinamic. Ne propunem să abordăm în acest articol alfabetizarea culturală care include un set de valori și dispoziții dezvoltate prin dialog și argumentare constructivă cu oameni, care reprezintă diferite identități culturale; include un set de aptitudini esențiale ale unui cetățean al secolului al XXI-lea în orice parte a lumii de astăzi, fiind o premisă a dezvoltării competenței interculturale la viitoarele cadre didactice

Intercultural education is an extremely complex multi- and interdisciplinary field of knowledge, which has as its fundamental priorities the shaping of the human personality in the sense of understanding, acceptance and personal valorization of cultural, ethnic, religious or racial differences. Within the current European landscape of immigration and continuous change, the fluidity and rhetoric of identity construction requires a citizenship education that can adapt to this dynamic process. We aim to address in this article cultural literacy which includes a set of values and dispositions developed through dialogue and constructive argumentation with people who represent.

Cuvinte-cheie
educaţie interculturală, alfabetizare culturală, dialog intercultural, competenţă interculturală, diversitate socială, cadre didactice, studenţi,

intercultural education, cultural literacy, intercultural dialogue, intercultural competence, social diversity, teachers, students