Formarea continuă a cadrelor didactice din perspectiva educației incluzive la nivel european: modele și particularități
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
148 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-15 14:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.043.2-056:373.018.46-051(4) (1)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (256)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097)
SM ISO690:2012
MIȘCALENCU, Mădălina. Formarea continuă a cadrelor didactice din perspectiva educației incluzive la nivel european: modele și particularități. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2024, nr. 9(169), pp. 30-34. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_05
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(169) / 2024 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Formarea continuă a cadrelor didactice din perspectiva educației incluzive la nivel european: modele și particularități

Continuous training of teachers from the perspective of inclusive education at the european level: models and particulars

DOI:https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_05
CZU: 37.043.2-056:373.018.46-051(4)

Pag. 30-34

Mișcalencu Mădălina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 20 februarie 2024


Rezumat

Formarea profesională continuă a cadrelor didactice reprezintă un proces esențial în domeniul educației, cu impact direct asupra calității învățământului. În articol sunt prezentate câteva modele de formare profesională continuă a cadrelor didactice ce aparțin sistemelor educaționale din Italia, Spania, Marea Britanie, Danemarca și Germania. În aceste țări s-au produs schimbări majore în domeniul educației incluzive, ceea ce a determinat reorganizarea sistemelor de formare a cadrelor didactice. Studiul de față cuprinde informații despre factorii de decizie care determină nevoile de formare și planurile de formare pentru cadrele didactice, beneficiile oferite cadrelor didactice care participă la cursurile de formare, precum și măsuri de facilitare a participării profesorilor la aceste cursuri.

The continuing professional training of teaching staf is an essential process in the field of education, with a direct impact on the quality of education. The article presents some models of continuous professional training of teachers belonging to the educational systems of Italy, Spain, Great Britain, Denmark and Germany. In these countries, major changes occurred in the field of inclusive education, which led to the reorganization of teacher training systems. The present study includes information on the decision factors that determine the training needs and training plans for teachers, the benefits offered to teachers who partcipate in training courses, as well as measures to facilitate teachers’ participation in the courses.

Cuvinte-cheie
formarea continuă a cadrelor didactice, programe de formare continuă a cadrelor didactice, cursuri de formare continuă a cadrelor didactice, educaţia incluzivă, modele de formare continuă a cadrelor didactice, sistem de învățământ, nevoia de formare a cadrelor didactice,

continuous training of teachers, programs of continuous training of teachers, courses of continuous training of teachers, inclusive education, models of continuous training of teachers, education system, the need for training of teachers