Perfecţionarea didacticii aplicate în condiţii de instruire problematizată
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
73 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-11 00:42
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.022 (52)
Probleme generale de didactică și metodică (1233)
SM ISO690:2012
ZAHIU, Mariana-Denisa. Perfecţionarea didacticii aplicate în condiţii de instruire problematizată. In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 4(80), pp. 102-106. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.4.16
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(80) / 2023 / ISSN 1811-5470

Perfecţionarea didacticii aplicate în condiţii de instruire problematizată

Improving applied didactics in problem-based teaching conditions

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.4.16
CZU: 37.022

Pag. 102-106

Zahiu Mariana-Denisa
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 16 februarie 2024


Rezumat

Didactica generală aplicată valorifică noțiunea pedagogică de problemă la toate disciplinele de învățământ, cu referințe speciale în domeniul matematicii, perfecționat la nivelul relației dintre predarea și învățarea problematizată și evaluarea problematizată ca modalitate de verificare permanentă a rezultatelor obținute. Problema constituie un reper metodologic propus de programele școlare și de profesor, cu funcție de activare a capacității elevilor de înțelegere și de reconstrucție a cunoștințelor asimilate deja. Modelul didacticii aplicată în matematică poate fi construit în raport de resursele pedagogice speciale pe care le oferă proiectarea curriculară, constructivismul structuralist-genetic (elaborat de Piaget), instruirea problematizată (la nivel de predare problematizată – învățare problematizată – evaluare problematizată).

The general applied didactics capitalizes on the pedagogical notion of problem in all subjects of education, with special references in the field of mathematics, improved in the relationship between problem-based teaching and learning and problem-based assessment as a way of constantly verifying the results obtained. The problem is amethodological landmark proposed by school and teacher programs, with the function of activating students’ abilityto comprehend and reconstruct knowledge already assimilated. Problem-based teaching, approached as an object of study of general applied didactics to different subjects of education (especially in mathematics ) includes problem-based teachingactions – problem-based learning – problem-based assessment, in permanent interdependence through the innovative contribution of the teacher. The example of applied didactics in mathematics can be built in relation to the special pedagogical resources offered by curricular planning, structuralist-genetic constructivism (elaborated by Piaget), problem-based teaching (at the problem-based teaching level – problem-based learning – problem-based assessment).

Cuvinte-cheie
didactica aplicată, instruire problematizată, predare problematizată, învăţare problematizată, evaluare problematizată, problemă, situaţie-problemă,

applied didactics, problem-based training, problem-based teaching, problem-based learning, problem-based assessment, problem, problem situation