Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
73 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-11 00:42 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.022 (52) |
Probleme generale de didactică și metodică (1233) |
SM ISO690:2012 ZAHIU, Mariana-Denisa. Perfecţionarea didacticii aplicate în condiţii de instruire problematizată. In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 4(80), pp. 102-106. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.4.16 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 4(80) / 2023 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.4.16 | ||||||
CZU: 37.022 | ||||||
Pag. 102-106 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Didactica generală aplicată valorifică noțiunea pedagogică de problemă la toate disciplinele de învățământ, cu referințe speciale în domeniul matematicii, perfecționat la nivelul relației dintre predarea și învățarea problematizată și evaluarea problematizată ca modalitate de verificare permanentă a rezultatelor obținute. Problema constituie un reper metodologic propus de programele școlare și de profesor, cu funcție de activare a capacității elevilor de înțelegere și de reconstrucție a cunoștințelor asimilate deja. Modelul didacticii aplicată în matematică poate fi construit în raport de resursele pedagogice speciale pe care le oferă proiectarea curriculară, constructivismul structuralist-genetic (elaborat de Piaget), instruirea problematizată (la nivel de predare problematizată – învățare problematizată – evaluare problematizată). |
||||||
Cuvinte-cheie didactica aplicată, instruire problematizată, predare problematizată, învăţare problematizată, evaluare problematizată, problemă, situaţie-problemă, applied didactics, problem-based training, problem-based teaching, problem-based learning, problem-based assessment, problem, problem situation |
||||||
|